רגע לפני פיגוע: 3 מחבלים חוסלו בשומרון, לוחם ימ"מ נפצע קשה

3 לוחמים נוספים נפצעו באורח קל בפעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ, כאשר נתקלו הכוחות באש בעת ניסיון מעצרם של חברי חוליית טרור מהג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון. בתום קרב יריות חוסלו השלושה, שהיו אחראים על פיגוע ירי, ותכננה לבצע פיגועים נוספים בטווח המיידי

זמן צפייה: 00:13

לוחם ימ"מ נפצע באורח קשה הלילה (שבת) ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, בפעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ. הכוח הגיע לבצע מעצר של שלושה מחבלים שנסעו ברכב סמוך לעראבה, בשטח שבין טולכרם לג'נין בצפון השומרון, ובעת ניסיון מעצרם בוצע ירי לעבר כוח של לוחמי שב"כ וימ"מ, אשר הגיב באש ובתום קרב יריות השלושה נוטרלו.

תחמושת שנתפסה אצל המחבלים בתום הקרב בין טולכרם לג'נין
תחמושת שנתפסה אצל המחבלים בתום הקרב בין טולכרם לג'נין | צילום: דוברות המשטרה

הלוחמים הפצועים פונו לקבל טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, מצבו של הפצוע קשה יציב. שלושת המחבלים שנהרגו היו חברי חוליית טרור שאחראית בין היתר על ביצוע פיגוע ירי נגד כוחות הביטחון בגזרת טולכרם, ולפי מידע מודיעיני שהתקבל היא תכננה לבצע פיגועים נוספים בטווח המיידי. ברכבם של המבוקשים נמצאו נשק, רימונים ואמל"ח רב.

שלושת המחבלים שחוסלו בתום קרב יריות בצפון השומרון
שלושת המחבלים שחוסלו בתום קרב יריות בצפון השומרון

הבוקר הודיע הג'יהאד האיסלאמי באופן רשמי כי שלושת המחבלים שחוסלו הם פעילי הזרוע הצבאית של הארגון, פלוגות ירושלים. הארגון אישר כי ההרוגים הם צאיב עבאהרה וח׳ליל טוואליה מג’נין וסייף אבו ליבדה מטולכרם. אבו ליבדה היה עצור בעבר בגין טרור עממי ואחזקת אמל"ח, עבאהרה היה עצור פלילי.

שניים מהמחבלים שחוסלו בקרב בצפון השומרון
שניים מהמחבלים שחוסלו בקרב בצפון השומרון

בפרטי חשבון האינסטגרם של אבו ליבדה הוא כתב: "היזהרו ממוות טבעי ואל תמות אלא בין כדורי כדור". בחיפוש ברכב של המפגעים נמצאה צוואה, בה אחד המחבלים שחוסלו עודד את חבריו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל. לפי דיווח פלסטיני, ברכבם של המחבלים התגלה מכשיר איתור שהותקן בו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2204020831' autoplay='0' credit='' desc='פלסטינים בזירה בה חוסלו המחבלים הלילה סמוך לעראבה בצפון השומרון' poster='' kid='1_gt7u3e2s' duration='10']