תיעוד: שוטר התנועה חתר למגע - וסייע בנטרול המחבלים במחסום

מצלמות הגוף של השוטר תיעדו כיצד בשעה שהוא ממלא דו"ח נשמעות יריות - וברגע אחד הוא הפך ללוחם וסייע לכוחות לחסל את שלושת המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע במחסום המנהרות סמוך לירושלים. "הכוחות מנעו פיגוע בהיקף גדול בהרבה" | צפו

זמן צפייה: 01:25

משטרת ישראל מפרסמת היום (שישי) תיעוד חדש מרגעי הפיגוע אתמול במחסום המנהרות ומהלך נטרול המחבלים. התיעוד צולם במצלמת הגוף של שוטר תנועה במחוז יהודה ושומרון, שלקח חלק בקרב הירי עם המחבלים עד לרגע חיסולם על ידי כוחות הביטחון.

בהמשך שיחזרו השוטרים שנכחו בזירת הפיגוע את השתלשלות האירועים במחסום מרגע ירי המחבלים לעבר הכוחות ועד נטרול המחבלים על ידם, בפני מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומפקד מחוז יהודה ושומרון ניצב עוזי לוי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311171458' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='שחזור הפיגוע ודברי המפכ"ל שבתאי' poster='' kid='1_vejsmxwh' duration='0']

מחבלים פלסטינים מאזור חברון הגיעו ברכב למחסום המנהרות בכביש 60 סמוך לירושלים ופתחו באש לעבר אנשי כוחות הביטחון במחסום. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה ושלושה מחבלים נוטרלו במקום. חמאס קיבל אחריות על הפיגוע. 6 נפצעו ופונו לבתי חולים במצב בינוני וקל, ונקבע מותו של רב-טוראי אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית, שנפצע אנושות בפיגוע.

רב"ט אברהם פטנה, לוחם המשטרה הצבאית שנפל בפיגוע במחסום המנהרות
רב"ט אברהם פטנה, לוחם המשטרה הצבאית שנפל בפיגוע במחסום המנהרות | צילום: דובר צה"ל

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע, וקיים הערכת מצב במקום. המפכ"ל אמר כי "המחבלים היו חמושים ברובים, אקדחים וגרזנים. הכוחות מנעו פיגוע בהיקף גדול בהרבה", והוסיף כי "המחבלים הגיעו כדי לבצע טבח". מלבד הנשקים ומאות הכדורים שנמצאו אצל המחבלים, אותרו גם פריטי לבוש דמויי מדי צה"ל, ונבדק החשד כי חוליית המחבלים ניסתה להגיע לירושלים לשם הוצאה לפועל של פיגוע גדול בעיר.