חקירת הפיגוע באריאל: המחבלים תכננו במשך שבועות ועשו סיורים מקדימים

התושבים בעיר שבלב השומרון טוענים מאז הפיגוע, בו נרצח המאבטח ויאצ'יסלב גולב, כי חבילת האבטחה אינה מספיקה כדי להגן על העיר הגדולה הזאת - והם ממשיכים להתריע על המחדל. מחקירת האירוע עולה כי המחבלים איתרו את הש.ג המערבי כנקודת תורפה, והחליטו לבצע את הפיגוע בשישי בלילה כדי שלא יהיה שם מי שיוכל לסייע למאבטחים

זמן צפייה: 04:31

מחקירת פיגוע הירי באריאל עולה כי המחבלים תכננו את הפיגוע במשך שבועות ארוכים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מערכת הביטחון מכנה את ההתארגנות של שני המחבלים כהתארגנות מקומית, של שני חברים שהשיגו שני רובי קרלו ויצאו לפיגוע.

לאחר שהשיגו רכב גנוב ואת הרובים, יצאו שני המחבלים לסיורים מקדימים באזור אריאל. המחבלים איתרו את עמדת הש.ג המערבית כנקודת התורפה האבטחתית באריאל, והחליטו לבצע את הפיגוע ביום שישי בלילה - כדי שלא יהיה שם מישהו שיוכל לסייע למאבטחים.

לאחר שביצעו את הפיגוע, שני המחבלים נמלטו עם הרכב כרבע שעה נסיעה מערבה, ואז שרפו את הרכב עם חומרי בערה שהכינו בעוד מועד. לאחר מכן הם המשיכו להסתובב כמה שעות בשטח, יצרו קשר עם אביו של אחד מהם, שהגיע לאסוף אותם ברכבו ולקח אותם הביתה. האב ישב 12 שנים בכלא הישראלי על עבירות ביטחון, והיום הוא נעצר בחשד לסיוע למחבלים בפיגוע.

ויאצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע באריאל, יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן
ויאצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע באריאל, יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן | צילום: מתוך אינסטגרם

היום נערכה הלווייתו של ויאצ'יסלב דניאל גולב, המאבטח בן ה-23 שנרצח בפיגוע. מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין בבית שמש כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה ולחלוק לו כבוד. ויאצ'סלב גונן במותו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, גם היא מאבטחת, שהייתה עמו בעמדה בזמן הפיגוע. השניים גרו באריאל ולמדו באוניברסיטה שם. ויאצ'סלב הגיע ממשפחה חרדית במקור, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים.