מאות ליוו את ויאצ'סלב בדרכו האחרונה: "שימשת דוגמה של איש טוב"

מסע הלוויה של המאבטח בן ה-23 שנרצח בפיגוע באריאל יצא מעיר הולדתו בית שמש, ורבים הגיעו לבית העלמין כדי לחלוק לו כבוד אחרון. ראש העיר עליזה בלוך ספדה לו: "עמדת כחומה בצורה מול המחבלים הרצחניים"

זמן צפייה: 02:00

הלווייתו של ויאצ'יסלב דניאל גולב, המאבטח בן ה-23 שנרצח בפיגוע הירי באריאל ביום שישי האחרון, נערכה היום (ראשון) בעיר הולדתו בית שמש. מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה ולחלוק לו כבוד.

הלווייתו של ויאצ'סלב דניאל גולב
הלווייתו של ויאצ'סלב דניאל גולב

בן דודו של ויאצ'סלב, ולדימיר, ספד לו: "סלבה יקר, שימשת לכולנו דוגמה של איש טוב בעולם הזה. כולנו אהבנו אותך, תהיה ממש חסר לנו. היה לך לב כל כך גדול וטוב אנחנו נספר עלייך לילדים שלנו ולנכדים שלנו ותשמש דוגמה גם להם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205011743' autoplay='0' credit='' desc='משפחתו של ויאצ′סלב דניאל גולב בתום ההלווייה' poster='' kid='1_xfx4ylu5' duration='18']

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, ספדה לו: "דניאל שלנו גיבור, עמדת כחומה בצורה מול המחבלים הרצחניים עד שקרסת מהאש הרצחנית, אמרו עלייך שאתה חזק כמו שור, היית כסלע איתן שמרת על אחיך והוריך בחירוף נפש. בשם כל תושבי בית שמש אני מצדיעה לך".

רבו של ויאצ'סלב, הרב יעקב דוקטור, ספד לו ואמר: "הוא נהרג על קידוש השם. צריך לכתוב על המצבה 'הקדוש' דניאל. נהרג בשביל בורא עולם. הוא הגן על עוד יהודיה. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

הלווייתו של ויאצ'סלב דניאל גולב
הלווייתו של ויאצ'סלב דניאל גולב

הרב שי פורת, מנהל בית הספר שבו למד ויאצ'סלב: "עם ישראל הקריב קורבן ציבור, הוא קורבן של כל עם ישראל. זה הפסד שלנו עם ישראל, איך נפלו גיבורים. מי שהכיר את דניאל יודע איך נפלו גיבורים. בכל מסע בכל טיול היה זה שנושא את האחרים. היו לו כוחות גוף וכוחות נפש שניצל כדי לסייע לאחרים. הדבר שאפיין אותו או שתמיד הגיש עזרה. שאתה תהיה הקורבן ציבור אחרון שמקריב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205011747' autoplay='0' credit='' desc='בת זווג של ויאצ′לסב, ויקטוריה פליגלמן, שאיבטחה יחד עימו את עמדת השמירה בה נרצח, לאחר הלוייתו' poster='' kid='1_kgn9jr2i' duration='18']

כזכור, ביום שישי בסמוך לחצות, רכב ובו שני מחבלים הגיע למחסום הכניסה לעיר. המחבלים ביצעו ירי במהלך הנסיעה, ולאחר מכן ירדו מהרכב וביצעו ירי נוסף לעבר העמדה בה עמדו המאבטחים. המחבלים נמלטו מהזירה ונתפסו אמש בביתם בכפר קראוות בני חסן.

ויאצ′לסב גולב שנרצח בפיגוע יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן
ויאצ′לסב גולב שנרצח בפיגוע יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן | צילום: מתוך אינסטגרם

ויאצ'סלב גונן במותו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, גם היא מאבטחת, שהייתה עמו בעמדה בזמן הפיגוע. השניים גרו באריאל ולמדו באוניברסיטה שם. ויאצ'סלב הגיע ממשפחה חרדית במקור, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים.