פיגוע באזור חברון: שלושה שוטרים נרצחו מירי מחבלים לעבר רכב

רס"מ רוני שקורי, בן 61 משדרות, רנ"ג הדס ברנץ, בת 53 משדה משה, ופקד אריק בן אליהו, בן 37 מקריית גת, נרצחו כאשר מחבלים פתחו בירי לעבר רכב של כוחות הביטחון בכביש 35 סמוך למעבר תרקומיא. שלושתם שירתו במחוז ש"י, והיו בדרכם לעבודה. רס"מ שקורי הוא אביה של רס"מ מור שקורי, שנפלה בקרב על תחנת שדרות ב-7 באוקטובר. לאחר כ-9 שעות: לוחמי דובדבן חיסלו את המחבל בחברון

זמן צפייה: 08:43

פיגוע ירי באזור חברון: שלושה שוטרים נרצחו הבוקר (ראשון) כאשר מחבלים פתחו בירי לעבר רכב של כוחות הביטחון בכביש 35 סמוך למעבר תרקומיא לכיוון חברון. כוחות רבים פתחו במרדף אחר המחבלים. המשטרה הודיעה כי בפיגוע נפלו רס"מ רוני שקורי, בן 61 משדרות, רנ"ג הדס ברנץ, בת 53 משדה משה, ופקד אריק בן אליהו, בן 37 מקריית גת. מותם של ברנץ ובן אליהו נקבע במקום, ובמסוק מד"א פונה שקורי לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו.

שלושת השוטרים שנרצחו שירתו במחוז ש"י, והיו בדרכם לעבודה בקריית ארבע. רכב המחבלים עקף אותם, ואחד המחבלים הוציא נשק וירה לעברם. הרכב המשטרתי עלה על תלולית, ואז המחבלים עשו פרסה, חזרו לכיוון תרקומיא ונטשו את הרכב אחרי כקילומטר. ההערכה במשטרה היא כי המחבלים עלו על רכב אחר ונמלטו.

כ-9 שעות לאחר הפיגוע, חוסל המחבל בפעילות של יחידת דובדבן בחברון. מצה"ל ושב"כ נמסר קודם לכן כי הכוחות מכתרים בית בחברון בית בו ככל הנראה מתבצר המחבל, ובהמשך נמסר כי "הלוחמים ביצעו סיר לחץ, ירו טילי נ"ט וחיסלו את המחבל. לידו אותר נשק M16". חקירת הפיגוע נמשכת.

לכל העדכונים מהיום ה-331 למלחמה

רס"מ רוני שקורי הוא אביה של רס"מ מור שקורי, שוטרת בתחנת שדרות שנפלה בקרב על תחנת המשטרה ב-7 באוקטובר. הותיר אחריו אישה, בת, נכדה ושלושה אחים. הוא יובא למנוחות הערב בשעה 18:15 בחלקה הצבאית של בית העלמין בשדרות.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: "יחד עם כל תושבי העיר שדרות ואזרחי ישראל אני משתתף בצער המשפחות וכואב את הכאב הכפול על נפילתו של רס"מ רוני שקורי הי"ד, בבוקר הקשה בפיגוע הדמים בתרקומיא. רוני ז"ל, שכל את ביתו השוטרת מור בשבעה באוקטובר שנפלה בקרבות על תחנת המשטרה בשדרות. אני שולח מחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שלוחמים בגבורה".

"מכאן כולנו שולחים תנחומים למשפחות ששת החטופים שגופותיהם הובאו לישראל, לאחר שנרצחו על ידי מפלצות החמאס", הוסיף דוידי, "אנחנו בעיצומה של מלחמה מול האויבים האכזריים בעזה, אבל הטרור לא פוסק וגם ביו"ש צומחים תאי טרור שאם לא נגדע אותם היום, אנחנו עלולים לקום לבקרים קשים נוספים. הנהגת הממשלה חייבת לפעול בנחישות ועוצמה מול האויב בדיוק כפי שהיא פועלת בעזה. אסור לנו לחכות לתגובה על פיגוע נוסף שיקרה חלילה, אלא להקדים. חייבים להקדים ולצאת למבצע השמדת הטרור גם ביו"ש, לצד המשך הכרעת החמאס והג'יהאד, החזרת כל החטופים והכרעת החזבאללה".

רס"מ רוני שקורי עם בתו, רס"מ מור שקורי
רס"מ רוני שקורי עם בתו, רס"מ מור שקורי

פקד אריק בן אליהו הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ושתי אחיות. הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית גת. רנ"ג הדס ברנץ הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, נכדה, הורים וחמישה אחים.

רס"מ רוני שקורי, רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו
רס"מ רוני שקורי, רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו | צילום: דוברות המשטרה

הרמטכ"ל הרצי הלוי ערך הערכת מצב ותחקיר ראשוני בזירת הפיגוע, לצד מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט יהודה. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל התייחס לחשיבות המשך הגברת מאמץ סיכול הטרור, והמשך מאמץ ההגנה בצירים וביישובים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע במחסום תרקומיא
הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע במחסום תרקומיא

חובש רפואת חירום במד"א צוריאל אדרי ופראמדיק מד"א דוד דהן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה מאוד, ראינו על תלולית בצד הכביש רכב עם סימני ירי, מהרכב חולצו 3 נוסעים, 2 גברים ואישה. גבר ואישה כבני 30 היו מחוסרי הכרה עם פגיעות ירי בגופם, הם היו ללא דופק וללא נשימה, נלחמנו על חייהם וביצענו פעולות החייאה וכעבור דקות בסיוע כח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 30. גבר כבן 50 שהיה גם הוא מחוסר הכרה סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו למנחת המסוקים שם המתין מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הגבר השלישי כבן 30 פונה למנחת ולצערנו שם נקבע מותו ."

חובש בכיר במד"א מרדכי עזרן ופאראמדיקית מד"א אפרת הירש, סיפרו: "מהרכב חולץ גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצעי ירי הוא היה ללא דופק וללא נשימה הענקנו לו טיפול רפואי, נלחמנו על חייו ופינינו אותו למנחת סמוך לחבירה עם מסוק מד"א ולצערנו במנחת נאלצנו לקבוע את מותו".

פרארמדיק בכיר במסוק מד"א רפי שבע סיפר: "מייד עם קבלת הקריאה על הפיגוע עלינו לאויר עם המסוק והגענו למנחת סמוך, חברנו לניידות טיפול נמרץ של מד"א שהביאו למנחת 2 גברים במצב אנוש, אחד מהם גבר כבן 30 היה תוך פעולות החייאה ולאחר מאמצים להציל אותו נאלצנו לקבוע את מותו במנחת, גבר כבן 50 שהיה גם הוא במצב אנוש, ניסינו להלחם על חייו ופינינו אותו במסוק תוך פעולות החייאה באויר שנמשכו עד שהגענו לבית החולים ומסרנו אותו לטיפול הצוות הרפואי".

זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90
כוחות הביטחון במחסום תרקומיא
כוחות הביטחון במחסום תרקומיא | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

ראש מועצת הר חברון אלירם אזולאי מסר: "שוב קמנו לבוקר קשה של פיגוע דמים מצפון לתרקומיא. אנחנו במלחמה גם ביהודה ושומרון וממשלת ישראל חייבת לפעול באותה הנחישות והעצמה כנגד הטרור באיו״ש כפי שהיא פועלת בעזה. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים".

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל⁩ מסר: "לצערנו גם הבוקר אנחנו חווים פיגוע קשה על אוטובוס באזור תרקומיא, שמצטרף למכוניות התופת בשבת ולמטען שהופעל בשבוע שעבר במזרח גוש עציון. חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש. אני שולח רפואה שלמה לפצועים ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שלוחמים בגבורה".

ממועצת יש"ע נמסר: "הפיגוע הקשה הבוקר בתרקומיא הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון. אנו שבים ואומרים: המערכה נגד ישראל ביהודה ושומרון היא איראנית ויש להתייחס אליה ככזאת. ביהודה ושומרון מתחוללת מלחמה. ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לפעול בהתאם: השמדה מוחלטת של תשתיות הטרור ביו״ש. דין יו"ש כדין עזה".

זירת הפיגוע סמוך למעבר תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למעבר תרקומיא | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא
זירת הפיגוע סמוך למחסום תרקומיא | צילום: דוברות זק"א

בסוף השבוע סוכל פיגוע תופת כפול בגוש עציון, כאשר בלילה שבין שישי לשבת ניסה מחבל לדרוס מאבטח בכניסה ליישוב כרמי צור, חדר ליישוב ופתח בירי. סייר הביטחון של היישוב פתח במרדף רכוב אחריו, התנגש ברכבו של המחבל ולאחר מכן יצא מהרכב וחיסל אותו. במהלך חילופי האש התפוצץ מטען שהיה ברכב המחבל. הסייר, כבן 28, נפצע מאורח קל כתוצאה מההתנגשות ברכב המחבל.  במקביל, רכב ממולכד התפוצץ בתחנת הדלק בצומת גוש עציון. כוחות שהגיעו לנקודה ירו וחיסלו מחבל שיצא מהרכב וניסה לתקוף אותם. מפקד חטיבת עציון אלוף-משנה גל ריץ' נפצע באורח קל מאש הלוחמים שירו לעבר המחבל, ובנוסף נפצע קצין לוחם באורח בינוני מירי לפלג גופו התחתון. כלל הפצועים פונו לקבל המשך טיפול רפואי בבית חולים שערי צדק בירושלים.

פיגוע מחבל צה"ל כבאות זירת פיצוץ רכב התופת בתחנת הדלק בצומת גוש עציון
זירת פיצוץ רכב התופת בתחנת הדלק בצומת גוש עציון | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
כוחות צה"ל בזירות הפיגועים בגוש עציון
כוחות צה"ל בזירות הפיגועים בגוש עציון | צילום: דובר צה"ל

מצה"ל נמסר כי "מתחקור של האירוע עולה כי מדובר בניסיון פיגוע באמצעות מכונית תופת". מחקירת צה"ל ושב"כ עולה כי מדובר בפיגוע מתואם של שתי מכוניות תופת שיצאו מחברון. המחבלים שביצעו את הפיגועים וחוסלו הם זהדי נדאל אבו עפיפה ומחמד אחסאן מרקה. המטענים בכלי הרכב היו במשקל של 10 קילוגרמים של חומר נפץ, והיו עלולים לגרום לנפגעים רבים. כוחות ביטחון רבים ממשיכים בסריקות לשלילת חשד למחבלים נוספים ביישוב, ופועלים בחברון בחיפוש אחר מעבדת הנפץ בה יוצרו המטענים.