הלוחם שנהרג בתרגיל ברמת הגולן: סמל איתן פיכמן, בן 19 מב"ש

דובר צה"ל מסר כי סמל איתן פיכמן, לוחם בחטיבה 7, הוא החייל שנהרג הלילה בתרגיל שיריון ברמת הגולן, בשטח אש סמוך למחנה "נפח". אחרי מותו הועלה פיכמן לדרגת סמל. מצה"ל נמסר כי בעקבות האירוע נפתחה חקירת מצ"ח שבסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית

זמן צפייה: 02:00

אחר הצהריים (רביעי) הותר לפרסום כי לוחם צה"ל סמל איתן פיכמן ז"ל, לוחם בחטיבה 7, בן 19 מבאר שבע, הוא החייל שנהרג הלילה בתרגיל שריון בצפון הארץ, בשטח אש סמוך למחנה "נפח". איתן פיכמן ז"ל הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.

מצה"ל נמסר: "בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, בסיומה הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". הלווייתו של סמל איתן פיכמן תיערך היום ב-21:30 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

דבר התאונה הותר מוקדם יותר לפרסום, אז נודע כי לוחם צה"ל מחיל השריון נהרג בלילה בתאונת אימונים ברמת הגולן, בעת שהשתתף כטען טנק בגדוד 82 של חטיבה 7 בתרגיל פלוגתי באש חיה. במהלך התרגיל, הבחין מפקד המחלקה כי הטען לא עונה לו במערכת הקשר, וכשנכנס לצריח הוא מצא אותו שכוב על רצפת הטנק ללא הכרה, כשראשו נמעך בין הצריח לתובה.

האזור הזה בטנק מכונה "משולש המוות", וחיילי השריון לומדים לא להכניס אליו רגל או חפץ כלשהו שעשוי להימעך כשטנק מצודד צריח. האזור מוגן במוט בטיחות שמונע הכנסת חפצים או אברים לתוכו, ולא ברור איך הגיע ראשו של הלוחם אל האזור הזה, שנמצא ברצפת הטנק, בשעה שמוט הבטיחות היה במקומו.

נבדקת האפשרות שהחייל איבד הכרה עוד קודם לכן וכך צנח אל רצפת הטנק. צוותי רפואה שליוו את התרגיל ניסו להחיות את הלוחם אבל נאלצו לקבוע את מותו. בצה"ל מונתה ועדת מומחים שתחקור את נסיבות התאונה, ולעת עתה הוכרז עוצר אימונים באוגדה 36. במקביל תפתח חקירת מצ"ח לבדיקת נסיבות המוות.

האירוע הזה מצטרף לשורה של אסונות שהתרחשו השנה בצה"ל. כזכור, לפני כשבועיים נהרג סמ"ר נתן פיטוסי, לוחם חטיבת כפיר, מאש חברו שירה בו בשוגג בעת פעילות שגרתית סמוך לטולכרם. מתחקיר האירוע עלה כי פיטוסי הלך להתפלל וכשעמד לשוב, החייל שהיה עמו בעמדה שמע רעש וחשב שמדובר במחבל ולכן פתח בנוהל מעצר חשוד - וכשפיטוסי לא ענה הוא ירה לעברו שמונה כדורים והרג אותו.

לפני קצת יותר מחצי שנה נהרגו שני מפקדי פלגות ביחידת העלית אגוז, רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, בעת אימון בנבי מוסא, אז לוחמי היחידה חשדו בגניבת ציוד לראיית לילה. הם יצאו בשני כוחות שונים לאיתור ונקלעו לאירוע ירי דו צדדי. בתאונת מסוק העטלף הקשה, שהתרסק בינואר השנה במהלך אימון מול חופי חיפה, נהרגו שני הטייסים, סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל, וסרן רון בירמן שישב מאחור נפצע באורח בינוני.