הותרו לפרסום שמות הטייסים שנהרגו בהתרסקות מסוק חיל האוויר: "מטובי בנינו"

סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל הם ההרוגים בהתרסקות המסוק אמש מול חופי חיפה. שחייני שימש כסגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. פוגל, בן 27 בלבד במותו, היה טייס מסוקים. השניים יובאו למנוחות היום. בנט ספד להם: "עם ישראל לא ישכח את תרומתם"

זמן צפייה: 03:32

סגן אלוף ארז שחייני ורב סרן חן פוגל הם קציני צה"ל שנהרגו בהתרסקות מסוק חיל האוויר אמש מול חופי חיפה. כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, התגורר במחנה יהודית. הוא היה בן 38 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. פוגל, בן 27 מחיפה, היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב".

הלוויתו של ארז שחייני תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין במשגב. הלוויתו של פוגל תתקיים עוד קודם לכן בשעה 14:00 בבית העלמין בחיפה.

מלבד השניים נפצע מכונאי מוטס, גם כן קצין צה"ל, בהתרסקות מסוק "עטלף" שפגע במים מול חופי חיפה. המסוק ועליו שלושת אנשי צוות, היה בטיסת אימון בין אכזיב לחיפה והיה בדרכו לנחיתה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. עקב האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קרקע את טייסת העטלף ומינה וועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אל"מ.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2201040641' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_u1fqkk06' duration='75']

ראש להק אוויר בחיל האוויר, תת אלוף אמיר לזר, אמר לכתבים הצבאיים כי המסוק התרסק יחד עם אנשי הצוות לקראת השעה 21:00 במרחק של כקילומטר אחד מחופי חיפה, זאת לאחר שהמריא שעה אחת קודם לכן מבסיס רמת דוד. כמו כן, ברשת הקשר לא נשמעה קריאת חירום. הקצין בדרגת סרן חילץ את עצמו מהמים ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל משברים בגפיו, בעוד ששני טייסי המסוק חולצו בהמשך על ידי לוחמי יחידת החילוץ 669 וצוללנים, אך מותם נקבע בבית החולים רמב"ם.

חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה
חלקי המסוק שהתרסק מול חופי חיפה

ד"ר האני באחוס, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בקריה הרפואית רמב"ם, עדכן הבוקר על מצב הקצין שנפגע אמש: "הבוקר מצבו של הפצוע הרבה יותר טוב והוא יציב ובהכרה מלאה. הפציעה העיקרית היא שבר בעמוד השדרה המותני, המצב הנוירולוגי שלו תקין והוא ממשיך לקבל טיפול תומך במחלקה לטיפול נמרץ, שממנה הוא צפוי לצאת היום להמשך טיפול במחלקה רגילה בבית החולים".

כאמור, מערך מסוקי "העטלף" קורקע ולא ישתתף נכון לעכשיו בפעילות מבצעית או אימונים. עוד נמסר מדובר צה"ל כי המרכיב הטכני של המסוק ייבחן במסגרת ועדת החקירה הצבאית, וגם האם נעשה שימוש באמצעי הציפה של המסוק בזמן האירוע.

מסוק "העטלף" משמש את צה"ל לצרכי סיור והוא פועל במשותף עם חיל הים והוא מוצב לרוב על ספינות החיל. טרם האירוע, המסוק נצפה מהחוף כאשר נדמתה בערה, והוא פגע במים בעוצמה והתרסק. אזרחים שהיו על החוף ראו את ההתרסקות ודיווחו למשטרה. יחידת השיטור הימי הגיעה למקום וחילצה את המכונאי המוסק שישב בחלק האחורי של המסוק.

לאחר האירוע, כתב ראש הממשלה נפתלי בנט: "זהו לילה עצוב מאוד. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה".

גם שר הביטחון בני גנץ ספד: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".

בתוך כך, דובר צה"ל תת אלוף רן כוכב, תקף את הפרסום של חבר הכנסת דודי אמסלם שהודיע על מותם של ההרוגים עוד לפני פרסום ההודעה הרשמית: "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".

Eusjyh
מסוק ''עטלף'' על ספינת חיל הים

גם שר החוץ יאיר לפיד הגיב להתרסקות המסוק: "איבדנו הלילה שני לוחמי צוות-אוויר, הטובים שבטובים. הלב עם המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל, תרומתם ואהבתם לארץ ילוו אותנו ואת זכרונם לתמיד. יהי זכרם ברוך. שולח מכאן איחולי רפואה שלמה ומהירה לקצין חיל הים שנפצע".

 

גם שר החוץ ליברמן הוציא הודעה מטעמו: "אני משתתף בצערם הכבד של משפחות שני טייסי חיל האוויר שנהרגו הלילה ומייחל להחלמתו המהירה של קצין חיל הים שנפצע. תרומתכם לביטחון ישראל הייתה ותישאר משמעותית וכל שנותר לנו הוא להודות לכם על פועלכם. אני בטוח כי צה״ל ידע להפיק וליישם את הלקחים בצורה הטובה ביותר".