פיגוע ירי בשומרון: צעיר נפצע באורח קשה

הירי בוצע מרכב חולף בצומת גנות הסמוך לשבי שומרון, והצעיר נפגע בכתפו ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא לקבלת טיפול. קבוצת "גוב האריות" לקחה אחריות על האירוע, מצוד מתנהל אחר רכב המחבל

זמן צפייה: 10:15

פיגוע בשומרון: צעיר נפצע באורח קשה היום (שלישי) בצומת גנות שליד שבי שומרון, מירי שפגע בכתפו. על פי דיווחים הירי הגיע מרכב חולף, שנמלט מהאזור וכעת מתנהל מצוד אחר הרכב. בהודעה ראשונית מדובר צה"ל נמסר: "התקבל דיווח על פיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומרון שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. פרטים נוספים בהמשך".

כוחות מד"א הגיעו למקום ופינו את הצעיר לבית חולים מאיר בכפר סבא, בעודם מנסים לייצב את מצבו. כוחות צה"ל הגיעו גם הם למקום לברר איך התרחשה התקרית הזו. בתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות בצומת גנות ניתן לראות את הרכב מגיע, פותח בירי ונמלט מהמקום. מצוד מתנהל אחר הרכב בניסיון לתפוס את המחבל.

חיילים בגדר ההפרדה בשומרון, ארכיון
חיילים בגדר ההפרדה בשומרון, ארכיון | צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

קבוצת "גוב האריות" לקחה אחריות על האירוע, לאחר שהודיעה מוקדם יותר היום על סדרת "ימי זעם למען ירושלים והגנה על מסגד אל אקצא". בהודעה כתובה של הקבוצה לכלי תקשורת פלסטיניים נכתב כי "לאור ההסלמה בפלישות המתנחלים והצבא הישראלי למסגד אל אקצא אנו מודיעים על תחילתה של סדרת ימי זעם למען ירושלים".

עוד נכתב בהודעה: "אנו קוראים לבני עמנו בישראל הכבושה להצטרף למאבק ולהתעמת עם האויב בכל מקום". כמו כן, ההודעה קוראת לכל הפלגים הפלסטינים ולכל פעילי ההתנגדות לבצע פיגועי טרור "איכותיים" בכל מקום שבו הדבר מתאפשר.

התפרעויות בשטחי יהודה ושומרון
התפרעויות בשטחי יהודה ושומרון | צילום: פלאש 90

בימים האחרונים ולאורך חגי תשרי ישנם לא מעט ניסיונות לאירועי טרור, כאשר חלק מאירועים מסוכלים על ידי כוחות הביטחון אולם למרבה הצער יש אירועים שמחבלים מצליחים לפגוע בכוחות הביטחון. כך למשל הצליח המחבל עודאי תמימי לירות ולהרוג את לוחמת המעברים סמל נועה לזר, בת 18, בפיגוע במחסום שועפאט לפני כשלושה ימים.

תמימי עדיין לא נתפס, וכוחות הביטחון הישראליים הקימו חפ"ק בסמוך למחנה הפליטים שועפאט, כאשר החשש הגדול ביותר הוא שהמחבל ברח לשטחים.