בת חפר נפרדת מסמל נועה לזר: "ילדה מקסימה ממשפחה מהממת"

אבל כבד נפל על היישוב הקטן בעמק חפר, עם היוודע דבר מותה של לוחמת המעברים שנהרגה בפיגוע הירי במחסום שועפאט בירושלים. הלווייתה תיערך מחר בצאת החג בבית העלמין בכפר יונה. "תמיד שאפה למצויינות"

זמן צפייה: 01:54

אבל כבד נפל היום (ראשון) על היישוב בת חפר, כשהגיעה הידיעה על מותה של סמל נועה לזר, הלוחמת בת ה-18 שנהרגה אמש (שבת) בפיגוע הירי הקטלני במחסום שועפאט בירושלים. "היא תמיד שאפה למצוינות", סיפרה ליהי אביזוהר, תושבת בת חפר, "הייתה באמת ילדה מקסימה ממשפחה מהממת".

"סבא וסבתא שלה גרים פה לידינו, אנשים מהממים ומקסימים", הוסיפה ליהי, "פשוט ילדה מאירת פנים. היא הייתה מצחיקה וחייכנית. הן היו חבורה גדולה של בנות, החברות הכי טובות בעולם, אני לא רוצה לדעת בכלל מה הן מרגישות כרגע. זה בלתי נתפס. אנחנו בעיקר בהלם, היישוב ידע טראומות קשות ונקווה שזאת תהיה האחרונה".

יוסי אביזוהר, תושב בת חפר, אמר: "הלב פשוט, אין לי מילים, זה הנורא מכל". עופר זהר סיפר: "הם אנשים שקטים, משפחה שקטה, פשוט לא יודעים איך לאכול את הדבר הזה כי זה לא מצטייר".

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

סמל נועה לזר שירתה בגדוד המעברים ארז של המשטרה הצבאית. אתמול בסביבות השעה 21:00 הגיע מחבל חמוש למחסום הסמוך למחנה הפליטים שועפאט, ירה מטווח אפס בנועה ופצע אותה אנושות. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה, שם הרופאים נלחמו על חייה, אך כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה.

נועה הייתה ממש לפני יום הולדתה ה-19. היא למדה בקריית החינוך בן גוריון במועצה האזורית עמק חפר, והתנדבה בתנועת הצופים עד כיתה י'. הידיעה על מותה של נועה הגיעה בשעה שסבה וסבתה נמצאים בטיול באיטליה, והם עושים את דרכם לישראל כדי להשתתף בהלוויה.

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, אמרה הבוקר: "בוקר קשה וכואב בעמק חפר. נועה, בת היישוב בת חפר, שהתחנכה בקריית החינוך ע"ש בן גוריון, בחרה לשרת כלוחמת בצבא ולתרום את המיטב למדינה. המועצה כולה משתתפת בצער משפחתה האהובה ומחבקת אותם ביום נורא זה. במועצה וביישוב נערכים בשעות אלה על מנת לתמוך במשפחה ובחברים, ולסייע להם ככל הנדרש".

זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים
זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר מותה הועלתה נועה לזר מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. היא הותירה אחריה הורים ואחות גדולה. הלווייתה תיערך מחר בצאת החג, בשעה 23:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר יונה.