בכוחות מתוגברים: נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בבירה

חמישה חשודים במעורבות כבר נעצרו, וכוחות משטרה ומג"ב בשילוב שב"כ וצה"ל ממשיכים לסרוק את השטח במאמץ לעצור את עודאי תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט, שירה למוות בלוחמת נועה לזר ופצע קשה מאבטח. הוא אינו משתייך לאחד מארגוני הטרור, ובמערכת הביטחון מעריכים כי תמימי פעל על דעת עצמו

זמן צפייה: 04:26

המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים אמש, במחסום סמוך לכניסה למחנה הפליטים שועפאט, נמשך גם הערב (ראשון), כאשר כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג"ב בשילוב שב"כ וצה"ל ממשיכים לסרוק את השטח במאמץ לעצור אותו.

מהחקירה עולה כי המחבל עלה לטרמפ עם הנהג ועם צעירים נוספים ואמר להם שהוא רוצה להגיע למודיעין. זהותו התבררה במהרה למערכת הביטחון. עודאי תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט. הוריו נחקרו, ובבוקר הסגיר את עצמו אחיו קאסם. פרט לו ולנהג הרכב שהסיע את תמימי נעצרו עוד לפחות שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, תושבי בית חנינא, שועפאט וענאתא, כולם בשנות ה-20 לחייהם.

עודאי תמימי, המחבל החשוד בביצוע הפיגוע במחסום שועפאט
עודאי תמימי, המחבל החשוד בביצוע הפיגוע במחסום שועפאט

תמימי לא משתייך לאחד מארגוני הטרור, ובמערכת הביטחון מעריכים כי הוא פעל על דעת עצמו. הצעירים שהיו עמו ברכב מכחישים שידעו על תוכניותיו. הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר באזור הפיגוע וקיים תחקיר משותף עם בכירי המשטרה. בין השאר הוגבלה יציאת כלי רכב ממחנה הפליטים שועפאט כדי למנוע ממנו להימלט לשטחי הרשות הפלסטינית.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בירושלים
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: דובר צה''ל

המחבל הגיע אמש למחסום ברכב טויוטה לבן. הוא רץ לעבר קבוצת אנשי ביטחון, חלקם אזרחים וחלקם חיילים, ופתח באש. אחרי הירי הוא רץ בחזרה, רגלית, לעבר מחנה הפליטים. סמל נועה לזר בת ה-18, לוחמת בגדוד המעברים "ארז" של המשטרה הצבאית, נפצעת באורח אנוש ומתה כעבור זמן קצר מפצעיה.

מאבטח אזרחי כבן 30 נפצע באורח קשה בראשו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. בתחקיר ראשוני שנערך במקום מתברר כי ללוחמים ולמאבטחים במחסום לקחו רגעים אחדים להגיב ובזמן הזה המחבל מצליח להימלט. הרכב שאיתו הגיע תמימי נמלט לכיוון הכפר ענאתא ומאוחר יותר הנהג הסגיר את עצמו.

זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים
זירת הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גורמים בכירים במערכת הביטחון ביקרו היום בחריפות את התנהלות לוחמי מעבר הגבול בפיגוע הקטלני. במערכת הביטחון אמרו: "לצערנו, אין חתירה למגע באירוע, אף אחד מהחיילים לא מגיב בירי חזרה, והמחבל מצליח להגיע ללוחמים לכדי טווח אפס"

סגר שתוכנן מראש הוטל היום אחר הצהריים על יהודה ושומרון, והוא יימשך עד מחר בחצות. גם את הסגר הזה יאכפו במעברים ובמחסומים חבריה של נועה לזר, לוחמי גדוד "ארז" של המשטרה הצבאית.

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

מצבו של המאבטח האזרחי שנפצע בפיגוע עדיין מוגדר קשה, לאחר שעבר במהלך הלילה ניתוח נוירוכירורגי בבית החולים הדסה עין כרם, וכעת הוא מאושפז כשהוא מורדם ומונשם. המאבטח, בן 30, עלה לישראל מברזיל בשנת 2017, ובשנים האחרונות הוא מתגורר ברמות. הלווייתה של סמל נועה לזר תיערך מחר בצאת החג, בשעה 23:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר יונה.