סגנו של נסראללה מאיים: "עוד יגיעו טילים לחיפה ואחרי חיפה"

בצל המשך הלחימה בלבנון, נאם סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם ואמר כי "הפיתרון הוא הפסקת אש אנחנו מדברים מעמדה של כוח", גם בנאומו האחרון אמר כי הוא תומך בהפסקת אש, יחד עם זאת קרא להמשך הלחימה: "הכיבוש לא ייצא מלבנון אלא בהתנגדות". נשיא המדינה הרצוג התייחס לנאום: "הוא טועה כמו קודמיו, ואני מניח שיגיע גם יומו"

זמן צפייה: 01:14

לאחר שבועות של לחימה עצימה וחיסול חלק ניכר מצמרת חיזבאללה, שכלל את ההתנקשות במזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, סגנו נעים קאסם נשא היום (שלישי) נאום לטלוויזיה המקומית כשלצידו תמונה של נסראללה. בדומה לנאומו האחרון, בו היה פתוח להליך דיפלומטי, אמר קאסם: "הפיתרון הוא הפסקת אש - אנחנו מדברים מעמדה של כוח" - ולא הזכיר את עזה כחלק מן ההסכם. יחד עם זאת, קרא: "הכיבוש לא ייצא מלבנון אלא בהתנגדות".

"שינינו משוואה - כעת אנחנו מכוונים להכאיב לאויב. תפקידנו הוא להתמודד מול צבא מאורגן - ולתקוף אותו במקומות שהוא לא יצפה להם", טען סגן מזכ"ל חיזבאללה. "עוד יגיעו טילים לחיפה ואחרי חיפה, ראיתם כבר שהגיעו טילים לתל אביב. ביום שני הכנסנו שני מיליון ישראלים למקלטים. זה יימשך", איים קאסם, והוסיף: "יש לנו זכות להגיב ולפגוע בכל נקודה אצל האויב הציוני. צפון, מרכז ודרום. הוא זה שפתח את המשוואה הזו. האויב הוא זה שעזר לנו לתקוף - כשהוא מיירט טילים. למיירטים יש רסיסים והם נופלים ועושים נזק".

תושבי ביירות צופים בנאומו של סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם
תושבי ביירות צופים בנאומו של סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם | צילום: רויטרס

במהלך הנאום מהבונקר מביירות ניסה סגן מזכ"ל חיזבאללה לשווק מלחמת התשה נגד ישראל וטען כי אין דרך אחרת נגד צה"ל: "הדרך לעצור את התוקפנות ולהשיב את האדמה היא עמידה איתנה של ההתנגדות ושהציבור יתלכד סביבה".

יש לציין כי חיזבאללה ניצב בעמדה חלשה, לאחר שבועות של לחימה עצימה וחיסול צמרת הארגון. נראה כי קאסם מבין שהמלחמה תסתיים בהסדר מדיני - ולכן עדיף לחיזבאללה לא להגיע בעמדה נחותה, במטרה ליצור מצג שווא של ארגון שנלחם וקיבל הפסקת אש - ולא ארגון מוכה שהובס.

שרשרת הפיקוד הצבאית של חיזבאללה
שרשרת הפיקוד הצבאית של חיזבאללה | צילום: דובר צה"ל

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לנאומו של קאסם בביקור בחיפה - ואמר: "הוא טועה בדיוק כמו קודמיו וקודמי קודמיו. לא רק שהוא טועה, אני מניח שיגיע גם יומו. הוא לא טועה רק בזלזול בו הוא מתייחס למדינת ישראל ואזרחיה, הוא משכיח, או מנסה להשכיח את האמת המרה - הוא וחבריו הביאו אסון ללבנון".

"הוא וחבריו, בהנחיה איראנית של אימפריית הרשע, מנסים לערער את כל האזור. אבל מה לעשות שבני אדם, אנשים עם הגיון ומדינות אחראיות, מבינים שאת הרוע הזה חייבים לעקור ולמגר אחת ולתמיד", אמר נשיא המדינה, והוסיף בהתייחסו לירי לחיפה ולקריות: "הדבר הראשון שמרגישים כשנכנסים לכאן הוא שיש פה קור רוח וחוסן. האויבים שלנו שחושבים שהם יכולים להרתיע אותנו עם השיגורים שהם משגרים לאזור הזה - פשוט טועים טעות מרה".

הנשיא יצחק הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט
הנשיא יצחק הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנאום שנשא לפני כשבועיים לטלוויזיה בלבנון אמר קאסם כי הוא "תומך בהליך פוליטי אשר יביא להפסקת אש", כשבניגוד לעבר, הוא לא טוען כי ארגון הטרור מתנה הפסקת אש מול ישראל בהפסקת הלחימה ברצועת עזה במקביל.

עוד התייחס קאסם בדבריו להמשך הלחימה מול ישראל, על רקע התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון, ואמר: "אנחנו פוגעים בהם. אנחנו פוגעים בהם ונאריך את זמן הפגיעה. עשרות ערים נמצאות בטווח של טילי ההתנגדות. אנחנו מבטיחים לכם שהיכולות שלנו בסדר".