בלי להזכיר את עזה: סגנו של נסראללה "תומך בהפסקת אש"

נעים קאסם נשא דברים לטלוויזיה בלבנון ואמר מבלי להזכיר את עזה כי בחיזבאללה "תומכים במאמצים להפסקת אש". שר הביטחון גלנט אמר בסיור בפיקוד הצפון: "כשהעשן יתפוגג - איראן תבין שאיבדה את חיזבאללה, הנכס היקר ביותר שלה, שאותו בנתה במשך שנים - שנותר ארגון מוכה, שבור, בלי הנהגה. נסראללה חוסל, וכנראה גם מחליפו"

זמן צפייה: 01:34

בנאום שנשא היום (שלישי) לטלוויזיה בלבנון נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה הקודם חסן נסראללה, הוא אמר כי הוא "תומך בהליך פוליטי אשר יביא להפסקת אש", כשבניגוד לעבר, הוא לא טוען כי ארגון הטרור מתנה הפסקת אש מול ישראל בהפסקת הלחימה ברצועת עזה במקביל.

עוד התייחס קאסם בדבריו להמשך הלחימה מול ישראל, על רקע התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון, ואמר: "אנחנו פוגעים בהם. אנחנו פוגעים בהם ונאריך את זמן הפגיעה. עשרות ערים נמצאות בטווח של טילי ההתנגדות. אנחנו מבטיחים לכם שהיכולות שלנו בסדר".

לדבריו, מאז שישראל החלה בתמרון הקרקעי בלבנון בשבוע שעבר, היא "לא התקדמה כלל". עוד אמר כי "בכל מקרה, לאחר שנושא הפסקת האש מתגבש, וברגע שיהיה אפשר להשיג אותה באופן דיפלומטי, ניתן יהיה לדון בכל שאר הפרטים ולקבל החלטות".

שר הביטחון יואב גלנט ואלוף פיקוד הצפון אורי גורדין
שר הביטחון יואב גלנט ואלוף פיקוד הצפון אורי גורדין | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב בבור המבצעים של פיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין. גלנט אמר: "כשהעשן בשמי לבנון יתפוגג, באיראן יבינו שהם איבדו את הנכס היקר להם אותו בנו במשך שנים – חיזבאללה. שנה מפתיחת המלחמה, חמאס הוא ארגון מפורק וחיזבאללה הוא ארגון מוכה, שבור, ללא יכולות פיקוד ושליטה, ללא יכולות אש משמעותיות, עם ניסיונות להרים את הראש - ובעיקר ללא הנהגה".

עוד אמר השר: "חיזבאללה זה ארגון בלי ראש, נסראללה חוסל, גם מחליפו כנראה חוסל, לדבר הזה יש השפעה דרמטית על כל מה שקורה - אין מי שיקבל החלטות, אין מי שיפעל ומערך האש שחיזבאללה בנה אותו במשך שנים בהשקעה איראנית אדירה, הגיע לרמה שחיזבאללה של היום דומה למה שהתחיל איתו חמאס ואולי מתחת לזה. כל זה יחד עם הפעולה המשמעותית שנעשית בחזית, למעשה בכל מקום מקלפים את כל היכולות ואנחנו רואים מה קורה, יש פחד, יש בהלה, יש בריחה, יש שחיקה של ארגון חיזבאללה שהיא בסדר גודל אחר, הארגון הזה לא חווה אף פעם דבר כזה".

לדבריו של גלנט: "הפעולות שאנחנו עושים נצפות בכל רחבי המזרח התיכון, כשהעשן בלבנון יתפוגג, באיראן יבינו שהם איבדו את הנכס הכי יקר שלהם – שזה חיזבאללה. ארגון ללא הנהגה בשום דרג – לא בדרג הפוליטי, לא בדרג הצבאי, לא ביכולת קבלת החלטות ואת זה אנחנו צריכים לנצל כי המטרה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון. המשמעות של ביטחון זה שהתושבים ידעו שבצד השני אין משהו שיכול לסכן אותם והפעולות שאתם עושים יאפשרו לנו להחזיר את התושבים לבתים שלהם בבוא העת בביטחון ולשנות את המצב לחלוטין".