הערכה: המחבלים עדיין בשטח ישראל; חשש שינסו לבצע פיגוע נוסף

כוחות גדולים של משטרה, צה"ל ושב"כ עדיין מנהלים מצוד נרחב אחר אסעד אלרפאעי (19) וצבחי אבו שקיר (20), שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד. לפי שעה, אין אינדיקציה לכך שהם חצו את גדר ההפרדה וחזרו לאזור ג'נין. בינתיים, בבתי החולים עדיין נאבקים על חייהם של שניים מארבעת הפצועים מהפיגוע. מוקדם יותר הובאו שלושת הנרצחים למנוחות

זמן צפייה: 02:11

כמעט יממה חלפה מאז הפיגוע הרצחני באלעד, שהחל אמש (חמישי) מעט אחרי 20:30 כששני מחבלים הגיעו לעיר חמושים בגרזנים, תקפו עוברי אורח - ונמלטו מהזירה. הנרצחים בפיגוע הם יונתן חבקוק, אורן בן יפתח ובועז גול. שלושת הקורבנות היו אבות ל-16 ילדים בסך הכול - שיגדלו יתומים מאב. מוקדם יותר היום הובאו השלושה למנוחות.

גם בשעה זו כוחות משטרה, שב"כ וצה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20 - שניהם תושבי הכפר רומנה שליד ג'נין. בינתיים, בבתי החולים עדיין נאבקים על חייהם של שניים מארבעת הפצועים מהפיגוע. תושבי אלעד עדיין מתבקשים לגלות ערנות מחשש שהמחבלים הנמלטים ינסו לבצע פיגוע נוסף.

הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק
הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק

במקביל לחיפושים, בתקשורת הפלסטינית פורסמו פרטים חדשים אודות המחבלים. צבחי עמאד מתגורר עם סבו בכפר רומאנה, צפונית לג'נין, קרוב לגדר ההפרדה. ביום השני של עיד אל-פיטר נסע צבחי עם אסעד לרמאללה. השניים חשמלאים, צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו, לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

ביום השלישי של עיד אל-פיטר נותק הקשר איתם לחלוטין, לפי הפרסום בני משפחותיהם התקשרו אליהם והטלפונים היו סגורים. עד שיצאו הדיווחים על הפיגוע באלעד ולפנות בוקר כוחות הביטחון פרסמו את פרטיהם של המחבלים. מיקום הפיגוע קרוב יותר לרמאללה, שם גרו השניים בעבר, מאשר לכפר בו הם גרים כעת, רומאנה.

החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר
החשודים בביצוע הפיגוע באלעד - אסעד יוסף אסעד אלרפאעי וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר

כמו כן, ההערכה במערכת הביטחון היא ששני המחבלים עדיין בישראל ואין אינדיקציה לכך שהם חצו את גדר ההפרדה וחזרו לאזור ג'נין. מוקדם יותר היום פנו במשטרה ובשב"כ לציבור ופרסמו את פרטי המחבלים והחשש הוא שהם עדיין חמושים בגרזנים ובסכינים, וייתכן שהם נוסעים ברכב וינסו לבצע פיגוע נוסף.

[brightcove_iframe video_id='[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205061502' autoplay='0' credit='' desc='שירת התקווה בהלווייתו של אורן בן יפתח' poster='' kid='1_3ldyqlph' duration='31']

יצוין כי השניים מכירים את העיר אלעד משום שעבדו בה. הם ידעו איך להיכנס אליה וכנראה גם איך לברוח ממנה. ההערכה היא שהמצוד אחריהם יארך כמה ימים, עד שיעשו את הטעות הראשונה וייתפסו.

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
הלווייתו של בועז גול | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
הלווייתו של יהונתן חבקוק | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
אלמנתו של בועז גול בהלווייתו | צילום: רויטרס

מסע הלוייה של אורן בן יפתח
המונים בהלווייתו של אורן בן יפתח

3 הנרצחים הובאו למנוחות; בתו של יהונתן: "היית האבא הכי מדהים בעולם"

מוקדם יותר, כאמור, הובאו שלושת הנרצחים למנוחות. ההלוויות יצאו ממיקום הפיגוע באלעד. בועז גול נטמן בבית העלמין הר המנוחות בירושלים, יהונתן חבקוק הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון בפתח תקווה ואורן בן יפתח נקבר בבית העלמין בלוד.

נופר, אשתו של אורן בן מאיר, ספדה לו בהלווייה: "רק אתמול הצטלמנו ושרנו אחד לשניה את שיר 'שבועת האוהבים', נשבעת לי בפעם האחרונה. פחדת ואמרת לי 'נופרי, אני הולך לאבא שלי ואת נשארת פה'. אמרתי לך, 'די, אורן, אתה פה לעולמים. אל תדבר שטויות'. איך יכולת לעזוב אותי? איך אספר לילדים שכל כל אוהבים אותך?".

אודל, בתו של יהונתן חבקוק, ספדה לאביה בדמעות: "אני לא מעכלת. אתה היית האבא הכי מדהים בעולם, תמיד תהיה לי בלב, תודה על הערכים שהעברת לי. אני אעביר את החינוך שלך לילדים שלי. היית האור של הבית, כל בוקר כשהיינו קמים היית אומר לנו לפתוח את הבוקר בחיוך".

גם גיסו של יהונתן, מאיר אילוז, נפרד ממנו ואמר: "אני לא יודע אם אני ראוי להספיד אותך. איך נפלו גיבורים? יהונתן אחינו, לקדוש ברוך הוא היה דחוף לקחת אותך, אבל קפצת להגן על הבן שלך יוסף".

הלווייתו של בועז גול בן ה-49 נערכה בירושלים. הוא אבא לחמישה ילדים מאלעד והיה רב של אחד מבתי הכנסת בעיר. בנו הקטן קרא עליו קדיש ואלמנתו זעקה.

חבקוק היה אב לחמישה והיה מוכר לרבים בעיר.  אשתו פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים. ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעיו האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות. ה' ינקום דמך בעלי היקר והאהוב. אתה תחסר לנו מאוד".