דקת דומייה - והצדעה לנופלים: נחנכה תחנת המשטרה בשדרות

בטקס מרגש, בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, עמדו השוטרים שלחמו במקום דקת דומייה לזכר חבריהם שנפלו בקרבות. מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן: "הוכחה שהמשטרה חזקה". המפכ"ל: "נלחמים על הבית". צפו

זמן צפייה: 02:43

אחרי שנהרסה בחילופי אש עם מחבלים שהתבצרו במקום עם פתיחת מתקפת הפתע של חמאס בבוקר יום שבת, הערב (חמישי) נחנכה תחנת המשטרה החדשה בשדרות. בטקס מרגש, בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, עמדו השוטרים שלחמו במקום דקת דומייה לזכר חבריהם שנפלו בקרבות.

בטקס אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן: "התחנה הזאת היא הוכחה שהמשטרה שלנו חזקה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". המפכ"ל שבתאי אמר: "ככל שחולפות השעות אנחנו נחשפים למראות הזוועה של דאע"ש. אנחנו נלחמים על המדינה על הבית".

תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

תחנת המשטרה בשדרות הותקפה על-ידי מחבלי חמאס שחדרו לישראל מרצועת עזה בבוקר יום שבת, בתחילתה של מתקפת הפתע על ישראל. שוטרים רבים נהרגו בקרבות שנערכו בתחנה ומחוצה לה, ולאחר שעות רבות שלא הושגה שליטה על התחנה החליט מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן להרוס אותה כשמחבל מתבצר בפנים.

תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ישראל נכנסה הבוקר ליומה השישי של מלחמת חרבות ברזל, והבוקר אמר המפכ"ל שבתאי: "גם ביממה האחרונה נחשפנו לעוד ועוד סיפורי גבורה של שוטרים ולוחמי מג"ב וימ״מ שתוך סיכון חיים, נחישות, מקצועיות ואומץ לב, חיסלו מחבלים רבים ובכך הצילו את חייהם של אזרחים", אמר המפכ"ל, "עוד רבות ידובר על גבורת השוטרים שחילצו בני ערובה תחת אש, מנעו בגופם חטיפת אזרחים, חתרו למגע פנים אל פנים אל מול חוליות המחבלים והצילו חיים רבים".

"לצערנו הרב למשטרת ישראל יש אבדות", הוסיף, "אלה הם גיבורי ישראל, שחרפו נפשם בהגנה על מדינת ישראל ותושביה. משטרת ישראל מלווה ותלווה את המשפחות השכולות ותעמוד לצידם של הפצועים שנפגעו במתקפת הפח״ע על הדרום. היום ואחרי מאמץ גדול של גורמים רבים בארגון נפתח את תחנת המשטרה בשדרות. אירוע זה מלמד על חוזקה ועוצמתה של מדינת ישראל ומשטרת ישראל כתשובה מוחצת לדאעש, עזה, לחמאס ולכל הנוטלים את ידיהם בטרור, מאסון לנצחון - עם הנצח יינצח".