לפחות 1,300 נרצחו, ישראלים בחו"ל הוזהרו מ"יום זעם"

משרד החוץ והמל"ל מתריעים מ"יום זעם" של חמאס מחר ברחבי העולם וקראו לישראלים בחו"ל לגלות עירנות. פיגוע בי-ם: שני שוטרי מג"ב נפצעו מירי לתחנת משטרה, המחבל נוטרל. הותר לפרסום: סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר, בן 22 משדה אילן, נהרג אתמול מטיל נ"ט של חיזבאללה

בקצרה:

ישראל במלחמה: כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (חמישי) ליומה השישי של מלחמת חרבות ברזל, אחרי לילה שקט יחסית בעוטף ובדרום, כאשר צה"ל הוסיף לתקוף תקיפות נרחבות ברצועת עזה. במהלך הלילה גם דווח על חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים בג'נין שבצפון השומרון, ובבוקר חודשו מטחי הרקטות לדרום, שהובילו לכמה פצועים מרסיסים, בהם שניים במצב קשה. סמוך ל-16:30 שוגר טיל פטריוט בצפת. מסתמן שמדובר בהתרעת שווא ולא בוצע שיגור לישראל. במקביל, אזעקות הופעלו באשדוד.

עד כה הובאו למנוחות 264 חללי צה"ל, ויש עוד כ-500 חללים שעדיין לא זוהו. 97 משפחות חטופים קיבלו הודעה מצה"ל, מהם 88 אזרחים ותשעה חיילים. "המדינה לא התמודדה עם אירוע כזה", אומרים בצה"ל, "בניגוד לחיילים, לאזרחים אין נתונים כמו שיש בבקו"ם כאשר חיילים מתגייסים". עוד הוסיפו בצה"ל כי משפחות רבות מבקשות לבצע שאיבת זרע מהחללים.

בשיחה עם הכתבים הצבאיים אישר הבוקר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי את חשיפת חדשות 13 אודות ההתייעצויות של גורמים בכירים בעקבות זיהוי פעילות על גבול רצועת עזה בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס. תא"ל הגרי אמר שלא הייתה התראה, אך הוסיף כי "נתחקר באופן הכי נוקב את הסימנים שעלו בשעות שלפני". עוד הוא אמר: "היו דיווחים על הזזת כוחות, אבל לא כדי להבין שזה מתקפה גדולה". גורמים ביטחוניים אישרו היום כי "היו 'אותות חלשים'", ומלשכת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן רק בשבת בשעה 06:29 בדיוק, עם פרוץ הקרבות ולא לפני כן. הוא מיד יצא לקריה, קיים הערכת מצב וכינס את הקבינט".

לפחות 1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, וגורלם של עשרות שנחטפו לשטח רצועת עזה - בהם חיילים, נשים, קשישים וטף - עדיין לא ידוע. משרד הבריאות עדכן כי 3,391 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה, מהם 28 במצב אנוש, 382 במצב קשה, 617 במצב בינוני, 1,909 במצב קל, 164 נפגעי חרדה ו-291 שעדיין בהערכה רפואית. 406 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם 105 במצב קשה, 184 במצב בינוני ו-117 במצב קל.

מוקד הסיוע של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: 03-5477777

[timeline id="4142" name="חרבות ברזל - יום 6"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו