תהלוכות אבל ועימותים אלימים: לילה של זעם ביו"ש וי-ם

הפרות סדר וידויי אבנים ובקבוקי תבערה נרשמו במספר מוקדים בעקבות חיסלו של המחבל עודאי תמימי, שביצע את הפיגועים בשועפאט ובמעלה אדומים. במקביל, מתנחלים ריססו בגז פלפל מג"ד צנחנים ושלושה לוחמים נוספים

זמן צפייה: 01:20

במספר מוקדים שונים ביהודה ושומרון ובירושלים התקיימו הלילה (חמישי) תהלוכות אבל לזכרו של המחבל עודאי תמימי שחוסל אמש לאחר מצוד שנמשך 11 ימים. בחמאס וב"גוב האריות" הודיעו כי הם מבכים על מותו של תמימי וקראה ליום זעם בכל רחבי הגדה ובירושלים.

במקביל, במספר נקודות נרשמו הפרות סדר, ביקר באל-עזריה הסמוך למעלה אדומים שם אירע אמש הפיגוע, כמו גם מספר מקרים של יידוי אבנים ובקבוקי תעברה. על פי דיווחים פלסטיניים, עימותים אלימים נרשמו בין כוחות לצה"ל לפלסטינים באזור מחסום חלחול הצפוני לחברון, וחמושים ביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל באזור הר גריזים שבשכם. בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210200723' autoplay='0' credit='' desc='זעם בג′נין בעקבות מותו של המחבל עודאי תמימי' poster='' kid='1_xqgna2nv' duration='']

כמו כן, מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים ולוחם נוסף נפגעו הלילה לאחר שרוססו בגז פלפל עת שניסו לפזר הפרת סדר אלימה של עשרות מתנחלים באזור חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים.  המתנחלים ריססו בגז פלפל שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה בחריפות את המקרה: "מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה"ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה"ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע"י מתיישבים".

פעילות כוחות צה''ל הלילה באיו''ש
פעילות כוחות צה''ל באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר בעקבות המקרה: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ גינה גם הוא ואמר: "נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש | צילום: דובר צה''ל

כאמור, המחבל עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים לפני כשבוע וחצי, בו נהרגה הלוחמת נועה לזר, ביצע אמש פיגוע ירי נוסף בכניסה למעלה אדומים, פצע קל מאבטח בן 24 - ונוטרל על ידי המאבטחים במקום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210200714' autoplay='0' credit='' desc=' קצר תהלוכה מול ביתו של המחבל עודאי תמימי בשועפאט' poster='' kid='1_5oq6208c' duration='']

צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו למאבטח שנפצע טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא בהכרה מלאה עם פציעה ביד. מותו של המחבל תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט בן 22 שהיה חמוש גם ברימון רסס, נקבע בזירה, 12 ימים לאחר שנמלט וכוחות הביטחון החלו לדלוק אחריו.

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי, שועפאט
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אלירן, שראה את המחבל שניות לפני הפיגוע והזהיר את המאבטחים, סיפר לחדשות 13: "יצאתי מהעיר ובכיוון הנגדי ראיתי מישהו חשוד, עם יד בכיס וכובע. הוא הסתכל עליי ומיד חזרתי למחסום, אמרתי למאבטחים שיש מישהו בצד השני שנראה חשוד. כמה שניות אחר כך שמעתי ירי והבנתי שהוא באמת היה מחבל. הוא היה נראה חשוד, רציתי שהם יהיו עירניים".