פיגוע ירי בירושלים: לוחמת נפצעה אנושות ומאבטח נפצע קשה

מחבל שהגיע רגלית ביצע ירי בדרך ענתות, סמוך למחסום בכניסה למחנה הפליטים שועפאט, ואז עלה על רכב שסייע לו ונמלט מהמקום. הנהג הסגיר את עצמו, מצוד מתנהל אחר המחבל. רה"מ לפיד: "הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו"

זמן צפייה: 23:28

פיגוע ירי בבירה: לוחמת כבת 22 נפצעה באורח אנוש ומאבטח אזרחי כבן 25 נפצע באורח קשה הערב (שבת) מירי בדרך ענתות בירושלים, סמוך למחסום במחנה הפליטים שועפאט. השניים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים. בנוסף, במקום מטופלת פצועה נוספת במצב קל שנפגעה מנתזים.

לפי הדיווחים, המחבל הגיע למקום באופן רגלי, ואז עלה על רכב שהגיע וסייע לו. הרכב נמלט לתוך מחנה הפליטים, וכעבור זמן קצר הנהג הסגיר את עצמו ונעצר. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע, וכוחות גדולים של מחוז ירושלים ומג"ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של המשטרה, ממשיכים לפעול באזור במצוד אחר המחבל והמעורבים בפיגוע.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210082257' autoplay='0' credit='' desc='מעצר הנהג החשוד בסיוע למחבל' poster='' kid='1_n9uv1nrv' duration='']

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע גם הוא לזירת הפיגוע, ובדרכו למקום הוא אמר: "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי או מת". מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר: "מדובר בפיגוע קשה ולא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה".

השר עמר בר-לב, המפכ''ל קובי שבתאי והממ''ז דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בירושלים
השר עמר בר-לב, המפכ''ל קובי שבתאי והממ''ז דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה יאיר לפיד מקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע ועל פעילות כוחות הביטחון במרחב. "פיגוע חמור במעבר שועפט", מסר ראש הממשלה, "כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ ומנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם סיפרו: "הגענו במהירות למקום וראינו 2 פצועים. העלנו אותם מיד לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבה של הצעירה בשנות ה-20 קשה מאוד ומצבו של הצעיר כבן 25 קשה. טיפלנו במקום גם בצעירה במצב קל מאוד שנפצעה מנתז".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הערב פעלו כוחות משטרה ולוחמי מג"ב במזרח ירושלים, בעקבות הפרות סדר שנערכו לסירוגין, שכללה יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה. שמונה חשודים בהפרות סדר נעצרו, מהם שבעה קטינים ובגיר אחד.

השוטרים פעלו במקום על מנת לאפשר את קיומה של תהלוכה שהתקיימה ברחוב סולטאן סולימאן, ומהמשטרה נמסר כי במהלכה יודו אבנים ובקבוקים על ידי מספר חשודים שניסו לפגוע בשוטרים ולחבל במהלכה התקין של התהלוכה באזור.  שוטר נפצע באורח קל מבקבוק שהושלך לעברו.

הפרות סדר במזרח ירושלים
הפרות סדר במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

כוחות הביטחון שמרו על כוננות גבוהה עוד לפני הפיגוע הערב, והחל ממחר יוטל סגר מלא ביהודה ושומרון לאורך החג הראשון של סוכות. במהלך חול המועד הסגר יוסר, אך תשעת ימי החג יאופיינו בכוננות גבוהה בכל הארץ, בדגש על יהודה ושומרון.

במקביל, צה"ל ימשיך בפעילות התקפית, כשהדגש הוא בעיקר על העיר שכם שנתפסת כאיום המשמעותי יותר. ראינו היום פעולה חריגה בהיקפה וגם באופי הכוח שפעל היום בלב מחנה הפליטים ג'נין, כאשר חיילי דובדבן, אגוז וסיירת נח"ל, מלווים במל"טים חמושים ומסוק קרב, נכנסו לעומק מחנה הפליטים כדי לעצור מבוקש מהג'יהאד האסלאמי.

הכוחות נתקלו בחמושים שגם ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות, כאשר הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים. המעצר הזה הסתיים ללא נפגעים לכוחות צה"ל, אבל זה בהחלט אירוע חריג של כניסה ללב מחנה הפליטים ג'נין באור יום.

כוחות צה''ל במחנה הפליטים ג'נין
כוחות צה''ל במחנה הפליטים ג'נין | צילום: דובר צה''ל

ממחר צפויים ימים מתוחים בעיקר ביהודה ושומרון, מכיוון שזו תקופת טיולים שמקבילה למסיק הזיתים הפלסטיני. בצה"ל הוחלט לאשר כל טיול לפי צורכי הביטחון, ולהעניק חבילת אבטחה שתצמצם חיכוך בין ישראלים ופלסטיניים. בהנחיית ראש הממשלה הדריכות תהיה בכל הארץ, עם דגש בירושלים מתוך הבנה שכל אירוע בהר הבית עשוי להקרין על שאר השטח.