מפקד היאחב"ל: "עשרות נשים ומספר גברים נאנסו ב-7 באוקטובר"

בהתייחסות ראשונה של קצין משטרה בכיר לעבירות המין הקשות שביצעו המחבלים בשבת השחורה, תת-ניצב מני בנימין אמר בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי בידי המשטרה ישנן כ-1,400 עדויות אודות ההתעללות המינית של המחבלים

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה | צילום: רויטרס

ראש היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית במשטרה, תת-ניצב מני בנימין, התייחס היום (שלישי) לעדויות הקשות בנוגע לעבירות מין שבוצעו במהלך מתקפת הפתע של חמאס בשבעה באוקטובר ולאחר מכן. בריאיון לעיתון האמריקני "הניו יורק טיימס", תת-ניצב בנימין אמר כי "עשרות נשים ומספר גברים עברו אונס", והוסיף שישנם כ-1,400 עדויות בנושא בידי המשטרה. הריאיון מהווה התייחסות ראשונה של קצין משטרה בכיר לעדויות בנוגע לעבירות מין חמורות שביצעו מחבלי חמאס באזרחים ישראלים.

ראש היאחב"ל, תת-ניצב מני בנימין
ראש היאחב"ל, תת-ניצב מני בנימין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב, עדויות בנוגע לפשעי המין שביצעו המחבלים עלו במסגרת פגישת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים. חטופה ששוחררה ונכחה בפגישה העידה כי מחבלים אונסים גם גברים בשבי. צעירה נוספת הטיחה בראש הממשלה בנימין נתניהו: "אבא שלי אמנם גבר אבל הוא שם בשבי משפילים אותו".

בנוסף, דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, מתיו מילר, התייחס אתמול בשיחה עם עיתונאים לפשעי המין של חמאס ואמר כי "נראה שאחת הסיבות שחמאס לא רוצים לשחרר את הנשים שהם מחזיקים בשבי היא שהם לא רוצים שהנשים האלה ידברו על מה שעבר עליהן בשבי".