משפחות החטופים הטיחו בחברי הקבינט: "משפילים אותם בשבי"

במהלך הפגישה הסוערת של משפחות החטופים עם חברי קבינט המלחמה, חטופה ששבה סיפרה: "אונסים שם גם גברים. כשהיו הפצצות התעוררנו, המחבלים המשיכו לישון". שרון שרבעי, ששני אחיו חטופים: "רה"מ והקבינט מבינים שאסור להם להישאר עוד שנייה אחת שם". בחדר התפתח ריב בין חלק מהמשפחות, אחת הנשים במקום זעקה: "תראו מה עשיתם, קרעתם את העם"

זמן צפייה: 01:24

משפחות החטופים נפגשו היום (שלישי) בהרצליה עם קבינט המלחמה, ברקע התרחבות התמרון הקרקעי בעזה. במהלך הפגישה הקשה, בה השתתפו גם חטופים ששוחררו, נרשמו עימותים בין בני משפחות בחדר - שהגיעו אף עד כדי דחיפות וצעקות. אחד הנוכחות זעקה, ככל הנראה לעבר רה"מ בנימין נתניהו והשרים: "תראו מה עשיתם, קרעתם את העם. החמאס עשה את שלו". בהמשך צעירה הטיחה בראש הממשלה: "אבא שלי אמנם גבר אבל הוא שם בשבי משפילים אותו". אחת החטופות ששבה מהשבי העידה: "אונסים שם גם גברים".

אישה נוספת ששוחררה והשתתפה בפגישה סיפרה: "לא היה ממי לבקש אפילו מים. סימנו להם על בקבוק מים הם שיחקו אותה לא מבינים מה אנחנו רוצים". בנוגע לתקיפות חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה הוסיפה: "כשהיו הפצצות, אנחנו התעוררנו, המחבלים המשיכו לישון".

שרון שרעבי, ששני אחיו עדיין שבויים בעזה, אמר לאחר שיצא מהפגישה: "ראש הממשלה והקבינט מבינים שאסור להם להישאר עוד שנייה אחת שם. מצב החטופים רק מדרדר. מדינת ישראל עומדת בפני צומת, מצד אחד היא צריכה להתמודד עם ארגוני טרור שמחזיקים חטופים ומצד שני לגלות רגישות גם בהשגת יעדי מלחמה".

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס, בכניסה לפגישה עם קבינט המלחמה
רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס, בכניסה לפגישה עם קבינט המלחמה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
ילנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס ובנה סשה נותר בעזה, בדרך לפגישה
ילנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס ובנה סשה נותר בעזה, בדרך לפגישה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מזכיר הממשלה יוסי פוקס בדרכו לפגישה
מזכיר הממשלה יוסי פוקס בפתח פגישת הקבינט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהתייחסות להתבטאויות בימים האחרונים בנוגע למצב החטופות שנותרו בשבי, מדובר צה"ל נמסר: "השיח בנושא לא אחראי, לא מדויק ויש להימנע ממנו. אנחנו מבצעים מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים, ודורשים מכל הארגונים הבינלאומיים לוודא את מצבם, את ביטחונם ולתת להם מענה רפואי - נשים וגברים כאחד. כל רגע בשבי מסכן את חטופינו. אנחנו עושים הכל על מנת להשיב אותם הביתה בהקדם".

דובר משרד החוץ של ארה"ב, מתיו מילר, אמר אתמול בשיחה עם עיתונאים כי "נראה שאחת הסיבות שחמאס לא רוצים לשחרר את הנשים שהם מחזיקים בשבי היא שהם לא רוצים שהנשים האלה ידברו על מה שעבר עליהן בשבי".

משפחות החטופים במסיבת העיתונאים
יעל אדר ומשפחות החטופים במסיבת העיתונאים אתמול | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אמש, במהלך מסיבת עיתונאים שקיימו, משפחות החטופים דרשו מחברי קבינט המלחמה לקיים עמם פגישה בהקדם - תוך שהודיעו כי יחריפו את המאבק לשחרור החטופים במידה ודרישתם לא תענה. זמן קצר לאחר הצבת האולטימטום נקבעה פגישה לאותו הערב, אך זו נדחתה להיום בסופו של דבר.

יעל אדר, שבנה תמיר נחטף לעזה, אמרה אתמול: "נשב בקריה עד שחברי הקבינט יגיעו להיפגש איתנו, זה מגיע לנו. ההתעלמות הזו משפילה - על מה? על זה שהנכדים והילדים שלנו מופקרים?". שלי שם טוב, שבנה עומר חטוף, פנתה לשרים יואב גלנט ובני גנץ: "תסתכלו לנו בעיניים. מה היה קורה אם הבנים שלכם היו שבויים שם? איפה אתם? האם הייתם מחכים 59 כדי להחזיר אותם הביתה?".