תם המצוד: המחבל משועפאט ביצע פיגוע ירי במעלה אדומים - ונוטרל

במשך 11 ימים דלקו אחריו כוחות הביטחון, והערב הגיע עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע בו נהרגה הלוחמת נועה לזר, לעמדת הש.ג בכניסה לעיר, ירה לעבר מאבטח ופצע אותו. המאבטחים במקום השיבו אש ומותו של המחבל נקבע במקום. רה"מ לפיד: "נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור"

זמן צפייה: 02:59

תם המצוד: המחבל עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט בירושלים לפני כשבוע וחצי, בו נהרגה הלוחמת נועה לזר, ביצע פיגוע ירי נוסף הערב (רביעי) בכניסה למעלה אדומים, פצע קל מאבטח בן 24 - ונוטרל על ידי המאבטחים במקום.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו למאבטח שנפצע טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא בהכרה מלאה עם פציעה ביד. מותו של המחבל תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט בן 22 שהיה חמוש גם ברימון רסס, נקבע בזירה, 11 ימים לאחר שנמלט וכוחות הביטחון החלו לדלוק אחריו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210192159' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד קרב היריות שבסופו חוסל המחבל עודאי תמימי' poster='' kid='1_hx1gxxom' duration='']

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "מברך את כוחות הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפאט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "שבחים למאבטחים במעלה אדומים שחיסלו את המחבל שהרג את סמלת נועה לזר ז"ל ופצע באופן קשה את המאבטח דוד מורל, שכולנו מתפללים להחלמתו. המאבטחים פעלו במהירות ובנחישות וסיכלו את המשך מסע ההרג של המחבל. נמשיך להיאבק בטרור בכל זמן ובכל מקום ונדע להגיע לכל מחבל. אני מאחל החלמה למאבטח שנפצע".

903290955
עודאי תמימי, המחבל החשוד בביצוע הפיגוע במחסום שועפאט

שאול ושמחה, אחיו של המאבטח דוד מורל שנפצע קשה בפיגוע בשועפאט, אמרו הערב: "אנחנו מרגישים הקלה שהוא נתפס והוא כבר לא מסתובב ברחובות, וממשיכים להיות מרוכזים בשיקום של אח שלנו דוד, ברוך השם שזה לא היה עוד פיגוע גדול. ראינו הרבה מאמץ של הכוחות שניסו לתפוס אותו, היינו רגועים וידענו שבסוף ייתפסו אותו כך או כך. אנחנו רגועים יותר עכשיו שאנחנו יודעים שממנו לא יקרה שוב שום דבר, לפחות הפינה הזו נסגרה".

המשפחה של סמל נועה לזר התבשרה בביתה על חיסולו של המחבל על ידי המאבטחים במעלה אדומים והודתה "לכוחות הביטחון והמאבטחים במחסומים, על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב, ועם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה".

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר שנהרגה בפיגוע במחסום שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

עקיבא שקולניק ואוהד נחום, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: "נמסר לנו בזירה כי המחבל ביצע ירי לעבר מאבטח שבאורח נס נפצע קלות בידו. הענקנו לו סיוע ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים במצב קל ובהכרה מלאה. מותו של המחבל נקבע בזירה".

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי, שועפאט
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי, שועפאט
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר הערב לרדיו אלאקצא: "הכיבוש שוגה באשליות כשהוא חושב שמותו של תמימי, מבצע הפיגוע בשועפאט, יכול לעצור את האינתיפאדה המתגברת. השהיד תמימי יישאר אייקון לאומי פלסטיני המייצג את האומץ של הפלסטיני במאבקו מול הכובש, ואת האומץ של הלוחם המוכן להקריב את הדבר היקר לו מכל. הכיבוש מנסה לשקם את התמונה של הצבא שלו ומנגנוני הביטחון שלו באמצעות חגיגת מותו של תמימי, אך שמחתו לא תארך זמן רב משום שהצעירים המורדים ימשיכו במהפכה".

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים | צילום: דוברות איחוד הצלה

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים

תמימי הגיע במוצאי השבת שעברה למחסום שועפאט ברכב טויוטה לבן. הוא רץ לעבר קבוצת אנשי ביטחון, חלקם אזרחים וחלקם חיילים, ופתח באש. אחרי הירי הוא רץ בחזרה, רגלית, לעבר מחנה הפליטים. סמל נועה לזר בת ה-18, לוחמת בגדוד המעברים "ארז" של המשטרה הצבאית, נפצעת באורח אנוש ומתה כעבור זמן קצר מפצעיה.

דוד מורל, מאבטח אזרחי בן 30 שעלה לישראל מברזיל בשנת 2017, נפצע באורח קשה בראשו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. בתחקיר ראשוני שנערך במקום מתברר כי ללוחמים ולמאבטחים במחסום לקחו רגעים אחדים להגיב, ובזמן הזה המחבל הצליח להימלט. הרכב שאיתו הגיע תמימי נמלט לכיוון הכפר ענאתא ומאוחר יותר הנהג הסגיר את עצמו. מאז הפיגוע נעצרו 15 חשודים במעורבות וסיוע ומקרוביו וסביבתו של תמימי.