תיעוד מיוחד: כך נוטרל המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם לפני שנה

המשטרה התירה היום לפרסום את צילומי האבטחה מקרב היריות בו חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בעיר העתיקה בו נרצח אליהו קיי ונפצעו ארבעה נוספים - בדיוק היום לפני שנה • צפו

זמן צפייה: 03:03

המשטרה מתירה היום (שני) לפרסום תיעוד מיוחד של הפיגוע שאירע בדיוק לפני שנה, ב-21 בנובמבר 2021, בעיר העתיקה בירושלים, בו נרצח אליהו קיי, עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. בפיגוע נפצעו שני אזרחים נוספים, אחד באורח קשה והשני באורח קל, וכן נפצעו שני שוטרים.

במצלמות האבטחה ובמצלמת הגוף של השוטרים ניתן לראות כיצד השוטרים ניטרלו את המחבל פאדי אבו שחידם, שהגיע לרחוב השלשלת בעיר העתיקה כשהוא חמוש בנשק והחל לירות לעבר עוברי אורח. כוחות משטרה ולוחמי מג"ב חתרו למגע, השיבו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו בתום קרב יריות. מותו של המחבל נקבע במקום.

בנוסף לנשק עמו בוצע הפיגוע, ברשות המחבל נתפסה גם סכין. חקירת הפיגוע נוהלה ע"י ימ"ר ירושלים יחד עם שב"כ, ובתחילת השנה כוחות משטרה ומג"ב אטמו והרסו את ביתו של המחבל במחנה הפליטים שועפאט.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211211859' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים' poster='' kid='1_soxpr0e0' duration='']

לפני שבועיים, במהלך טקס העיטורים של משטרת ישראל לשנת 2022, הוענקו עיטורי מופת לשוטרים שנטרלו את המחבל - פקד סוקראט סובח, רס"ר ענת אמקייס ורס"ר איילה צהיינך שנפצע בפיגוע, שלושתם שוטרי מחוז ירושלים, וכן קיבלו עיטורי מופת רס"מ אורנית שפרקר, שוטרת תגבור המשרתת כיום במחוז דרום, וסמ"ר ירין בלקר, לוחם במג"ב ירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211211900' autoplay='0' credit='' desc='התיעוד ממצלמת האבטחה' poster='' kid='1_5kczf4w2' duration='']

פקד סוקראט סובח, קצין במחוז ירושלים שפיקד בשטח על השוטרים והלוחמים בעת קרב היריות ונטרול המחבל, שיחזר בימים האחרונים את הפיגוע ואמר: "הייתי ביומן ואז שמעתי דיווח קצר של שוטרת בגל (קשר) של ירי בשלשלת. באותו רגע יצאתי מהיומן בריצה מהמדרגות ונכנסתי במנהרה. תוך כדי שאני מתקדם אני שומע את היריות והצעקות של האנשים. עליתי לכיוון רחוב השלשלת וממש בכניסה לסמטה שוטרים עמדו ותפסו מחסה במקום".

"חברתי לכוח במקום", הוסיף סובח, "צעקתי ושאלתי את השוטרים איפה המחבל ותוך כדי אני שומע את היריות ומרגיש את השריקות של הכדורים. הבנתי שהירי והאירוע מקדימה. ביקשתי מהחברה׳ לבוא אחרי והתקדמנו בסמטה. תוך כדי שאני מתקדם אני מרגיש את השריקות של הכדורים, שולף את האקדח ומבצע ירי ומתחיל לנהל את הלחימה".

לסיום אמר סובח: "מתקדם יחד עם שתי השוטרות שהתחילו לנהל את הלחימה לפני מול המחבל. אני מזהה בלתי מעורבים שנקלעו לסיטואציה בתוך הסמטה וצועק להם 'לשכב משטרה'. תוך כדי יריות אנשים נענו להוראות, שכבו והתרחקו מהמקום. המחבל באותו רגע התקדם לכיוון שלנו והמשכנו לנהל לחימה משני הכיוונים עד שהצלחנו לנטרל את המחבל".