"תכנן לחטוף הגופה ולהסתירה": מחבל מהפיגוע בחומש מואשם ברצח

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אחד המחבלים שהיה מעורב באירוע הירי שבו נרצח יהודה דימנטמן. אישומים נוספים נגד המעורבים האחרים יוגשו בשבוע הבא. "בחרו את מקום הפיגוע כדי לחנך את המתנחלים - שלא יחזרו"

יהודה דימנטמן

כתב אישום בגין רצח הוגש היום (חמישי) על ידי הפרקליטות הצבאית נגד קטין שהשתתף בפיגוע הירי בו נרצח יהודה דימנטמן. על פי כתב האישום, המחבלים בחרו את מקום הפיגוע סמוך למאחז חומש כי "לחנך את המתנחלים - שלא יחזרו להתנחלויות".

עוד עולה מכתב האישום כי המחבלים תכננו לחטוף את הגופה ולטמון אותה בשביל סמוך לכפר בורקה. לפי האישום, הקטין הוא זה שנהג ברכב המחבלים, והתמקם עם רכבו סמוך לצומת חומש, שם פרקו שני המחבלים הנוספים מהרכב, וירו כ-20 כדורים כל אחד מהם אל עבר רכבם של תלמידי ישיבת חומש. לאחר מכן חזרו המחבלים לרכב והקטין מילט אותם מהמקום.

כתבי אישום נגד המחבלים הנוספים שהיו מעורבים בפיגוע יוגש בשבוע הבא, וכן יוגש כתב אישום נגד אימו של אחד המחבלים, על כך שלא מנעה את הפיגוע, ואף הסיתה לביצועו. ההליכים המשפטיים יערכו בבית המשפט הצבאי שומרון בסאלם, ובהמשך יתכן שיוגשו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בפיגוע.

יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בשומרון
יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בשומרון

לבית המשפט הגיעו הרב מוטי דימנטמן, אביו של הנרצח, והרב זאב אלק, אביה של אלמנתו. הרב דימנטמן מסר לאחר הדיון: "לא נשתף פעולה עם מטרת הרוצחים. ברגע שחס ושלום נחשוב לסגת, הם השיגו את מטרתם. לא ניתן להם את מה שהם מצהירים כמטרה שלהם – לפרק את ההתנחלויות, לגרש אותנו מארץ ישראל".

אלפים בעלייה לזירת הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן בכניסה לחומש
אלפים בעלייה לזירת הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן בכניסה לחומש | צילום: ברלה קרומבי

בפיגוע שהתרחש לפני כחודש וחצי נפצעו באורח בינוני שני צעירים נוספים, אך דימנטמן, שהיה בן 25 במותו, נפצע באורח אנוש בעקבות ירי בצווארו, ומותו נקבע לאחר ביצוע פעולות החייאה ופינוי מוסק. הוא הותיר אחריו אלמנה ותינוק בן פחות משנה.