לוחם סיירת גבעתי שנהרג בפיגוע: סמ"ר עידו ברוך, בן 21 מגדרה

הלוחם נורה בצומת גנות הסמוך לשבי שומרון ופונה לביה"ח מאיר בכפ"ס, שם ביצעו בו הרופאים פעולות החייאה אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. נמשך המצוד אחר החשוד בירי. רה"מ לפיד: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב, לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים"

זמן צפייה: 07:31

פיגוע הירי בשומרון: דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שלישי) כי חייל צה"ל שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון הוא סמל-ראשון עידו ברוך, לוחם בסיירת גבעתי, בן 21 מגדרה. הלוויתו תיערך מחר בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה.

ברוך נורה מרכב חולף בצומת גנות ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לחדשות 13 נודע כי הקליע שנורה לעבר הלוחם ניקב את ידו והגיע ללבו, באופן שסיבך את מצבו הרפואי.

מדובר צה"ל נמסר: "דובר צה"ל מתיר כעת לפרסם כי סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנהרג בפיגוע סמוך לשבי שומרון. סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל בן 21 מגדרה, לוחם בסיירת גבעתי.צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ''ר עידו ברוך
זירת הפיגוע סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ''ר עידו ברוך | צילום: דובר צה''ל

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "משתתף באבל הכבד של משפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, שנפל בפיגוע קשה סמוך ליישוב שבי שומרון. נמשיך להיאבק בטרור ללא פשרות. מחזק את כוחות הביטחון וסומך עליהם ומייחל לימים שקטים יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210111744' autoplay='0' credit='' desc='ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה בביה"ח מאיר' poster='' kid='1_rrduk4fs' duration='']

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה בביה"ח מאיר, סיפר: "בשעות הצהריים הגיע אלינו חייל בשנות ה-20 לחייו עם פציעת ירי בפלג גופו העליון. הוא הגיע פצוע אנוש, במהלך החייאה שהתחילה בשטח ועם קבלתו לחדר הטראומה שלנו - שם המשכנו את פעולות ההחייאה, בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

יואל גמליאל, ראש מועצת גדרה, מסר: "משפחת גדרה המומה ואבלה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל היום בפיגוע ירי מתועב ליד שבי שומרון. סמ"ר עידו ברוך, ילד בכור להורים איתן ועינב, אח לשתי אחיות - יעל ונעמה. למד בתיכון דרכא בגין בגדרה, עידו היה ילד שכולו לב ונשמה שתמיד היה ראשון לסייע לכל אחת ואחד, היה פעיל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות, תמיד היה עם אנרגיות חיוביות, ילד עם חן וחיוך שכבש את כולם. הלב כואב ובוכה, משפחת גדרה כולה מחבקת את המשפחה. אנחנו ברגע קשה זה, מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור. הלוויה תצא מחר ב-14:00, בבית העלמין הישן של גדרה. יהיי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו של לוחם צה"ל שנפל היום בפיגוע בשומרון. המרדף נמשך בשעות אלו. נשים את ידינו על המחבל ועל מי שסייע לו. הפעולות מול הטרור יימשכו ויתעצמו על מנת לתת ביטחון לאזרחי ישראל".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "‏קיבלתי בצער גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל, לוחם סיירת גבעתי, שנהרג בפיגוע ירי בשומרון. כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל שהיה מעורב בתיכנון ובביצוע הפיגוע, ויניחו עליו את ידם. אנו נחושים להמשיך להכות בטרור בכל מקום ובכל זמן. אני משתתף באבלה הכבד של משפחת ברוך".

סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון
סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון | צילום: דובר צה''ל

לפי שעה, כוחות צה"ל עדיין מנהלים מרדף אחר החשוד בירי ואחר רכבו, והוא טרם נתפס. מי שלקחה אחריות על הפיגוע היא קבוצת הטרור "גוב האריות" שמקורה בעיר שכם, והיא אינה מזוהה פוליטית עם ארגון פוליטי פלסטיני כזה או אחר. יצוין כי מוקדם יותר היום, הקבוצה הודיעה על סדרת "ימי זעם למען ירושלים והגנה על מסגד אל אקצא".

בהודעה הכתובה של הקבוצה לכלי תקשורת פלסטיניים נכתב כי "לאור ההסלמה בפלישות המתנחלים והצבא הישראלי למסגד אל אקצא אנו מודיעים על תחילתה של סדרת ימי זעם למען ירושלים". עוד נכתב בהודעה: "אנו קוראים לבני עמנו בישראל הכבושה להצטרף למאבק ולהתעמת עם האויב בכל מקום". כמו כן, ההודעה קוראת לכל הפלגים הפלסטינים ולכל פעילי ההתנגדות לבצע פיגועי טרור "איכותיים" בכל מקום שבו הדבר מתאפשר.

תיעוד מאירוע הירי בשומרון
תיעוד מאירוע הירי בשומרון

בימים האחרונים ולאורך חגי תשרי ישנם לא מעט ניסיונות לאירועי טרור, כאשר חלק מאירועים מסוכלים על ידי כוחות הביטחון אולם למרבה הצער יש אירועים שמחבלים מצליחים לפגוע בכוחות הביטחון. כך למשל הצליח המחבל עודאי תמימי לירות ולהרוג את לוחמת המעברים סמל נועה לזר, בת 18, בפיגוע במחסום שועפאט לפני כשלושה ימים. תמימי עדיין לא נתפס, וכוחות הביטחון הישראליים הקימו חפ"ק בסמוך למחנה הפליטים שועפאט, כאשר החשש הגדול ביותר הוא שהמחבל ברח לשטחים.