פיגוע דקירה בחולון: גבר ואישה נרצחו ו-2 נפצעו, המחבל חוסל

רינה דניב בת ה-66 וגבר נוסף כבן 80 נדקרו למוות, ובנוסף גבר בן 68 נפצע קשה וצעיר בן 26 נפצע בינוני, בשלוש זירות שונות. המחבל, תושב השטחים בן 34 ללא היתר שהייה בישראל, נורה ונוטרל על-ידי קצין משטרה. נשלל את החשד למחבל נוסף. בן גביר בזירה: "שאו נשק"

זמן צפייה: 04:46

פיגוע דקירה בחולון: רינה דניב בת ה-66 וגבר כבן 80 נרצחו הבוקר (ראשון) בפיגוע דקירה בחולון, ובנוסף בעלה של הנרצחת, בן 68, נפצע קשה, וצעיר כבן 26 נפצע בינוני. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים וולפסון. המחבל, אשר נורה ונוטרל על-ידי קצין משטרה, הוא עמאר רזק כאמל עודה, פלסטיני בן 34 תושב העיירה סלפית הסמוכה לאריאל, שוהה בלתי חוקי ללא היתר שהייה בישראל. הוא נפצע אנושות מהירי, ומותו נקבע בבית החולים שמיר אסף הרופא.

במשטרה התקבל דיווח על ירי, וככל הנראה היה זה הירי שנטרל את הדוקר. תחילה אותר ברחוב משה דיין הגבר בן ה-70 כשהוא פצוע אנוש, ולאחר מכן נמצאה שתי זירות נוספות בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ובפארק הסמוך, ושם אותרו שלושת הפצועים הנוספים, כאשר מותה של האישה נקבע במקום, ובבית החולים נקבע מותו של הגבר. כוחות משטרה החלו בסריקות נרחבות באזור, ושללו את החשד למחבל נוסף.

רינה דניב, נרצחה בפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב, נרצחה בפיגוע הדקירה בחולון | צילום: באדיבות המשפחה

יעקב לברטוב, בן ה-26 שנפצע בינוני בפיגוע, סיפר לחדשות 13: "טיילתי עם הכלב, ופתאום ראיתי את הבן אדם יוצא משטח פתוח והולך לכיווני עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי ופתאום רץ לכיווני ותפס אותי, הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. לא הבנתי בהתחלה שזה פיגוע. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי ותוך כדי התקשרתי למשטרה. הגעתי לחניון אגד ושם הנהגים עזרו לי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408041054' autoplay='0' credit='' desc='אחד הפצועים לחדשות 13: "פתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי"' poster='' kid='1_v0nqm3k5' duration='181']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה לצד ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד, ומפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר. "המלחמה שלנו היא לא רק מול איראן - אלא כאן ברחובות. בשביל זה חימשנו את עם ישראל", אמר בן גביר, "אני רוצה להגיד לאזרחים: שאו נשק. לא סתם פתחנו עוד ועוד כיתות כוננות וחימשנו אותן. שאו נשק - זה מציל חיים".

השר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בחולון
השר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ישראל כהן, עד ראייה לפיגוע, סיפר: "הגעתי עם האוטובוס למקום וראיתי כוחות גדולים מגיעים אז הבנתי שיש אירוע, תוך כדי הבנתי שזה פיגוע. ראיתי את הנטרול של המחבל, ביצעו בו החייאה לצערי ופינו אותו. את הפצועים לא ראיתי כי הם היו בתוך הפארק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408040829' autoplay='0' credit='' desc='עד ראייה לפיגוע: "ראיתי את נטרול המחבל"' poster='' kid='1_vit01376' duration='29']

עד ראייה נוסף סיפר: "חזרתי הביתה מתחנת הדלק וראיתי מישהו רץ מהצד השני של הכביש. פתאום שמעתי שלוש יריות, פחדתי והתחבאתי. אחרי זה חזרתי וראיתי את המחבל על הרצפה. אנשים רצו והיה בלאגן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408040833' autoplay='0' credit='' desc='עד ראייה לפיגוע: "ראיתי את המחבל על הרצפה"' poster='' kid='1_9fnqpr92' duration='28']

סגן מנהל מרחב איילון במד"א, הפראמדיק רמי מאושר, והחובש ערן כרמל, סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה ומורכב, הנפגעים היו ב-3 זירות שונות מרוחקות כ-500 מטר אחת מהשניה. בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ראינו גבר בן 26 בהכרה עם פצעי דקירה כשמצבו בינוני. בפארק סמוך הייתה אישה כבת 70 מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בסמוך אליה נפצע באורח קשה ופצוע נוסף גבר כבן 70 היה ברחוב משה דיין, ופונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

שמואל משולם ואיציק אגאי, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "עוברי אורח סיפרו כי בתוך הגינה (פארק הכלבים) ישנם גבר ואשה במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מותה של הגברת כבת 70 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה וגבר נוסף פונה במצב אנוש לבית החולים וולפסון. פצוע נוסף אותר ליד התחנת הדלק ברחוב משה דיין במצב קשה וצעיר בן 26 אותר בהכרה עם פצעי דקירה בכניסה לחניון אגד ברחוב דן שומרון ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני".

זירת הפיגוע בחולון
זירת הפיגוע בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מתנדבי זק"א הלל חמאוי ושי מזרחי סיפרו: "עם קבלת הקריאה ע״י מוקד זק״א הגענו לזירה וחברנו לכוחות ההצלה והמשטרה שפעלו בזירות השונות, בזירה ברחוב משה דיין כוחות ההצלה פינו מספר פצועים לבית החולים, בזירה בתוך הפארק כוחות ההצלה קבעו את מותה של אישה כבת 70, מדובר בזירה קשה וטראגית, בזירה היה המון ממצאים שהתפרסו על שטח רחב, סייענו גם פה לחוקרי המז״פ וכוחות הביטחון בזירה, ולאחר סיום החקירה וקבלת האישור העלנו את הנרצחת על אמבולנס זק״א והיא נלקחה למכון הלאומי לרפואה משפטית להמשך בדיקה וחקירה".

קמב"צ זק"א יחיאל גולדמן שהיה בזירה הוסיף: "מדובר באירוע שמצטרף לתקופה קשה מאוד שעוברת על כולם, מתנדבי זק״א במוכנות מוגברת לתת את המענה המהיר ברגע האמת, ולצערינו הבוקר הזה הגענו לחולון לדאוג לכבוד המת ולסייע לכוחות המז״פ בכל הנדרש".

זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: דוברות זק"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: דוברות זק"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "הבוקר התבצע פיגוע טרור רצחני בחולון. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אני משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל; אנחנו נבוא חשבון עם כל מי ששיתף איתו פעולה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "אין שר שהוא כשלון מוחלט ועלוב יותר מאיתמר בן גביר. מאז שהוא נכנס לתפקיד הרחובות שלנו מוצפים רציחות, פשיעה, פיגועים. ‏בכל המדדים הבטחון האישי בהתרסקות, המשטרה בשפל של כל הזמנים. הדבר היחיד שהוא עושה ראיונות, גימיקים ופרובוקציות מהבוקר עד הערב".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "חייבים לזכור שוב ושוב, כמו בבוקר הקשה הזה, שהמלחמה שלנו היא מול מפלצות אדם שמסוגלות לרצוח בידיים זקנים וזקנות שהלכו כך סתם ברחוב, מלחמה של הרוע והאכזריות המוחלטים נגד הטוב המוחלט. והטוב חייב לנצח ולהשמיד את הרע, בלי לעצור דקה אחת קודם. ובע"ה כך יהיה. ‏תנחומים למשפחת הנרצחת הי״ד ורפואה שלמה לפצועים".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מסר: "בוקר קשה. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצחת בפיגוע בחולון, להתפלל להחלמתם של כל הפצועים ולחזק את אנשי כוחות הביטחון וחיילינו שפועלים בכל הגבולות ומעבר להם - כדי למנוע את הטרור ולהכות במבצעיו ובשולחיהם".

יו"ר הימין המממלכתי, ח"כ גדעון סער, מסר: "פיגוע קשה בחולון. לבי עם משפחות הנרצחים בשעתן הקשה, בכאבן ובאבלן. ‏מאחל רפואה שלמה לפצועים. ‏המרצחים לא ישיגו את מטרתם הנלוזה. עם ישראל יאחז בארצו, ייאבק וינצח, כי אין לנו ארץ אחרת. ‏יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר קשה בחולון. ‏מחבל נתעב דקר ורצח בדם קר אזרחים תמימים, ביניהם זוג מבוגרים שכל חטאם היה לטייל בפארק. אני משתתף בצערן הכבד של משפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. ‏כפי שאני חוזר ואומר, חייבים להחזיר את ההרתעה שנשחקה, את תחושת הביטחון ואת הכבוד הלאומי לאזרחי ישראל - אסור להמשיך ולהיכנע לטרור".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408040824' autoplay='0' credit='' desc='מסוק בזירת הפיגוע בחולון' poster='' kid='1_1gzrj91j' duration='16']

זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת פיגוע הדקירה בחולון
זירת פיגוע הדקירה בחולון | צילום: דוברות איחוד הצלה

בשבוע שעבר נפצע גבר כבן 50 באורח קשה בפיגוע ירי ודקירה בקריית ארבע. בזמן ששהה בתוך מכוניתו על הכביש בצומת העוקפים, המחבל ירה שישה כדורים לעבר הנהג הישראלי, ולאחר שנתקל במעצור בנשקו, פרק מרכב אחר ותקף את הנהג בסכין ופצע אותו. כוח צבאי שהיה באזור זיהה את האירוע וחיילת ירתה לעבר המחבל שנמלט מהמקום. הלוחמים פתחו במרדף אחר המחבל, וכעבור כמה שעות הוא נלכד.