י-ם: עימותים בהפגנות של חרדים קיצוניים בלשכת הגיוס

עשרות חרדים מפגינים נגד גיוסם של מועמדים לשירות ביטחון, חסמו את הרחובות הסמוכים ללשכת הגיוס בבירה והשליכו גדרות ברזל. המוחים אף התעמתו עם כוחות משטרה ומג"ב שנכחו במקום והשמיעו קריאות "נאצים" ו-"שיקצה". המשטרה: "פועלים בכוחות מתוגברים לשמירת החוק והסדר"

זמן צפייה: 00:43

חרדים קיצוניים מפגינים הבוקר (רביעי) בלשכת הגיוס בירושלים נגד גיוסם של מועמדים לשירות ביטחון. עשרות מהמוחים חסמו את הרחובות הסמוכים ללשכת הגיוס, ובין היתר השליכו במקום גדרות רשת ברזל שנועדו לתחום גינות במרחב הציבורי.

כמו כן, מהמשטרה נמסר כי המפגינים התעמתו באופן אלים עם כוחות משטרה ומג"ב שנכחו במקום, והשמיעו לעברם קריאות "נאצים" ו-"שיקצה". בשלב מסוים ניסו גם לפרוץ את גידור המשטרה לכיוון לשכת הגיוס, ולחסום את רחוב יפו הסמוך. לפי המשטרה, לאחר שקצין משטרה כרז למשתתפי ההפגנה כי מדובר במחאה בלתי חוקית בשל מעשיהם, החלו השוטרים בהדיפתם לצידי הרחוב והרחקתם מהאזור.

הפגנות חרדים קיצוניים בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים
הפגנות חרדים קיצוניים בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

"החל משעות הבוקר המוקדמות, פועלת המשטרה ולוחמי מג"ב בכוחות מתוגברים, לשמירת החוק והסדר סמוך ללשכת גיוס ירושלים, במטרה לאפשר מחד את חופש המחאה, ומאידך- למנוע שיבוש של הליך הקליטה והגיוס לשירות צבאי, של אלו המבקשים לעשות זאת", נמסר מהמשטרה.

"משטרת ישראל לא תאפשר את קיומן של הפרות סדר תוך פגיעה בציבור ובשגרת יומו, ותפעל בנחישות על מנת לאפשר את שמירת ביטחונם ושלומם של אלו הבאים אל לשכת הגיוס של צה"ל על מנת להתגייס למען ביטחון המדינה".

עוד נמסר מהמשטרה: "בעקבות אירועי המחאה שמתקיימים בירושלים על רקע הגיוס והפרסומים והסרטונים בהם לכאורה נראים שוטרים משתמשים באלימות כלפי המוחים ומשתמשים באלות. מוקדם יותר הערב, זימן מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד את מ"מ מפקד מחוז ירושלים תנ״צ אמיר ארזני לבירור ובחינה של מכלול האירועים ואופן הטיפול בהם".