עד ראייה לפיגוע באלעד: "לקח למשטרה 20 דקות להגיע"

מרדכי, עד ראייה שהיה בשיעור בעת הפיגוע, ראה יחד עם אחרים את שני המחבלים: "צעקו אללה אכבר, אחד מהם תקף בגרזן כל אחד שעבר לידו". ראש העיר הפציר בתושבים להימנע מלהסתובב ברחוב, חבר מועצת העיר טען: "התרעתי שפיגוע באלעד זה עניין של זמן"

זמן צפייה: 00:57

בהלה גדולה הערב (חמישי) באלעד בעקבות הפיגוע הרצחני שבו קיפחו את חייהם שלושה בני אדם ושלושה בני אדם נוספים נפצעו קשה לאחר ששני מחבלים ביצעו את הפיגוע באמצעות גרזן ונשק חם.

מרדכי, תושב העיר, היה בקרבת מקום לפיגוע: "הייתי בשיעור והבן של הגבאי יצא החוצה ואמר 'מחבל מחבל'. ראו אותו צועק אללה אכבר. המאבטח לא הצליח לשלוף את הנשק ופגע בו בגרזן. כל מי שעמד לידו, המחבל תקף אותו בגרזן. לקח למשטרה 20 דקות להגיע".

במשטרה הגיבו לטענות ומסרו: "ניידת משטרה הגיעה לזירה תוך 5 דקות בדיוק ממועד הדיווח הראשוני למוקד 100 ולא התקיים כל מפגש קודם לכן של השוטר עם המפגע".

עו"ד יניב בדלוב, חבר מועצת העיר אלעד, סיפר במשדר: "הכתובת הייתה חרוטה על הקיר. התרעתי שהפיגוע זה עניין של זמן. פניתי לראש העיר ולמשטרה. אני בעצמי הצבתי אולטימטום שאני אלך לכניסה לעיר ואשמור בעצמי. אני נושא נשק. עצרתי שני שב"חים והוריתי להם להסתובב ומגיעה ניידת משטרה ועוצרת אותי. הושיבו אותי בתא עצורים יחד עם שב"חים ופתחו לי תיק פלילי.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע לזירה וביקש מהתושבים להימנע מלהסתובב ברחובות: "אנחנו רואים את האירוע הזה. אנחנו מבקשים מהתושבים להסתגר בבתים. לתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה. לא צריך לספר כשנמצאים באמצע אירוע. נחזק את המשפחות ואת כוחות הביטחון. האירוע לא נגמר".

מוישי, תושב אלעד, הוסיף: "מזועזע מהאירוע. עיר צעירה ושקטה. אנשים פה לא חולמים שדבר כזה קרה. אני קורא עוד היום להחזיר את השמירה לכניסה לעיר".

סגן ניצב אופיר בינדר מאגף המבצעים במשטרה קיים תדרוך לכתבים בזירה: "יש לנו כמה זירות. אנחנו נמצאים במצוד אחר החשודים. לא יודעים יותר מזה פרטים. אני מנצל את ההזדמנות לפנות לציבור לעלות לבתים ולסגור את הדלתות. לא להוציא תמונות ולשמור לנו על הצירים פנויים".

דובר חמאס, חאזם קאסם, כתב בציוץ בטוויטר כי הפיגוע באלעד הוא חלק מהזעם הפלסטיני העממי על ההתקפות של ישראל כנגד המקומות הקדושים. הוא הוסיף כי הפיגוע הוא יישום של מה שהזהירה לגביו ההתנגדות כי מסגד אל אקצא מהווה קו ואדום.

תנועת הג'יהאד האיסלאמי אומרת כי הפיגוע באלעד מהווה ניצחון לאל אקצא לאחר שהצבא הישראלי והמתנחלים חצו לטענתו את הקווים האדומים.