פיגוע במוצאי יום העצמאות: 3 נרצחים ו-3 פצועים קשה באלעד, מצוד אחר המחבלים

שני מחבלים חמושים בגרזנים וסכינים הגיעו לכיכר אבן גבירול שבעיר ולאחר מכן לאמפי פארק. שלושה פצועים בני 60, 40 ו-35 במצב קשה, אחד במצב בינוני ואחר קל. העירייה: "הסתגרו בבתים". מתנהל מרדף אחר רכב לבן. מפקד מחוז מרכז במשטרה: "מעריכים שהמחבלים עדיין באזור". בעקבות הפיגוע: הסגר בשטחי יהודה ושומרון יוארך עד ליום ראשון

זמן צפייה: 02:07:40

פיגוע רצחני - רגע אחרי צאת החג: שלושה בני אדם אחד נרצחו הערב (חמישי), 3 בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ואדם נוסף נפצע קל בפיגוע משולב ובמספר זירות באלעד, שהחל בכיכר אבן גבירול שבעיר והמשיך לאמפי פארק הסמוך. על פי הערכות מערכת הביטחון - מדובר בשני מחבלים פלסטינים שהגיעו מאזור יהודה ושומרון. בעקבות הפיגוע, ראש שהממשלה נפתלי בנט יקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.

ככל הידוע, את הפיגוע ביצעו שני מחבלים פלסטינים חמושים בגרזנים וסכינים. כוחות משטרה מבצעים סריקות אחר חשודים ופצועים נוספים, בין היתר באמצעות מסוק. לפי שעה, ישנם שלושה פצועים במצב קשה, גבר בן 35 מורדם ומונשם שסובל מחבלת ראש וגבר נוסף בן 60 מורדם ומונשם וסובל מפצע ירי בראשו וגבר אחר בן 40 סובל מחבלת ראש לאחר שככל הנראה נפגע מגרזן. הפצועים הועברו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ושיבא בתל השומר, כאשר נשקפת סכנה לחייהם.

המשטרה לתושבים: ''הסתגרו בבתים''
המשטרה לתושבים: ''הסתגרו בבתים''

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון בני גנץ החליט לאחר הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ כי יש להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון. כמו כן, הנחה גנץ לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש. "מדובר בפיגוע קשה שהוא חלק מסדרת פיגועים", אמר גנץ והוסיף: "מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה".

לפי דיווחים, מתנהל מרדף אחר רכב חשוד בצבע לבן, והמשטרה פרסה מחסומים לאורך הציר שמוביל לעיר החרדית. בהמשך לכך, עיריית אלעד ביקשה מכלל התושבים להיכנס ולהתסגר בבתיהם. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, אמר כי "לפי ההערכות שלנו - המחבלים עדיין באזור". הוא הוסיף כי מתנהל מצוד נרחב אחר שני המפגעים שכולל כוחות מיוחדים ומסוק.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2205052102' autoplay='0' credit='' desc='כוחות הביטחון באלעד לאחר הפיגוע' poster='' kid='1_ob5o84gt' duration='12']

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: איחוד הצלה

ד"ר ערן רוטמן מבית החולים בילינסון אמר כי למוסד הרפואי הגיעו "פצוע קשה ופצוע קשה מאוד עם חבלות ראש. הם הונשמו והורדמו. הפגיעות ממכשיר חד. אנחנו נלחמים על חייהם. אני מניח ששניהם יגיעו בשעות הקרובות לחדר הניתוח".

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: חדשות 13

דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי אמר במקום הפיגוע כי מדובר ב"אירוע מתגלגל בכמה זירות. אנחנו במצוד גם באמצעות מסוק וגם בקרקע עם כוחות משטרה ויחידות שונות". לדבריו, "המפכ"ל נמצא כאן יחד עם שורה של קצינים נוספים".

"אנו בוחנים את הזירות ואנחנו מבקשים מהציבור שנמצא פה ובאזור שלא להיות פה", הוסיף דובר המשטרה. "זה משבש את העבודה של כוחות הביטחון וכוחות ההצלה. אנחנו עדיין נמצאים במצוד". הוא הביע חשש מכך ש"המחבלים עדיין נמצאים בתחומי העיר אלעד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2205052130' autoplay='0' credit='' desc='מרדף כוחות הביטחון לאחר הפיגוע באלעד' poster='' kid='1_1qz7baec' duration='17']

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר בתגובה לאירוע: "מברך את הגיבורים שביצעו את הפעולה שמגיעה בעקבות הכעס הפלסטיני על התוקפנות המתמשכת של הכיבוש ומוסדותיו ומתנחליו נגד אל-אקצא".

הוא הוסיף: "העם הפלסטיני מגן על המקומות הקדושים שלהם ולא ייתכן שפגיעה באל-אקצא תעבור מבלי שהכיבוש ייענש". גם בג'יהאד האיסלאמי שיבחו את הפיגוע: "ניצחון לאל-אקצא אחרי שהצבא הישראלי והמתנחלים חצו את הקווים האדומים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0505222228' autoplay='0' credit='' desc='דובר המשטרה: "חשש שהמחבלים עדיין באלעד"' poster='' kid='1_ja4zvzq9' duration='217']

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0505222147' autoplay='0' credit='' desc='חמאס מברך על הפיגוע ' poster='' kid='1_my2yl3bu' duration='78']

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

זירת הפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד | צילום: חדשות 13

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש ביקש מהתושבים להסתגר בבתים ו"לתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה. האירוע לא נגמר". עוד נמסר מהעירייה: "נפתח מוקד מידע מאוייש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה. החלטה על הלימודים מחר תתקבל בסיום האירוע ותופץ לתושבים".

מספר הטלפון של המוקד המידע המאוייש: 03-7478842