פיגוע בכפר קאסם: שלושה שוטרים נדרסו, המחבל נורה ונהרג

מחבל דרס שלושה שוטרים לפנות בוקר. הם הספיקו לירות לעברו, פצעו אותו באורח קשה - ומאוחר יותר הוא מת מפצעיו. המשטרה סורקת אחר חשוד נוסף. המפכ"ל: "תגובת השוטרים מנעה פיגוע רחב יותר". תיעוד: המחבל מכוון נשק לשוטרים, דורס - ונורה למוות

זמן צפייה: 00:27

שלושה שוטרים נפצעו לפנות בוקר (שישי) באורח קל לאחר שנדרסו על-ידי נעים באדיר, מחבל שנהג ברכב בעיר. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. השוטרים הספיקו לירות אל עבר הנהג, שנפצע באורח קשה - ומאוחר יותר מת מפצעיו. חשד: המחבל תכנן פיגוע גדול. מחקירת האירוע עולה כי המחבל "הזעיק" את המשטרה למקום בטענה שיש אירוע אלימות. כשהגיעו השוטרים - הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם.

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב מיוחדת יחד עם פיקוד מרחב שרון. בתוך כך, המשטרה הזרימה כוחות מיוחדים וסרקה אחר חשודים נוספים בסיוע מסוק.

בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו. חבלני המשטרה וכוחות הזיהוי הפלילי ממשיכים באיסוף ממצאים בזירה.

המחבל נעים באדיר
המחבל נעים באדיר

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח הבוקר את פעילות המפקדים והשוטרים: "אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע. ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד נטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על-ידי המחבל נגד כוח המשטרה שפעל ביישוב.

"תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ"מ והחטיבה הטקטית של מג"ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר גם הוא: "אני משבח את נחישותם ואת פעולתם של השוטרים הלילה, כאשר נטרלו את המפגע בכפר קאסם. הם פעלו כפי שמצופה מהם, חתרו באומץ לב למגע וסיימו במהירות אירוע שעלול היה להתפתח למרחץ דמים. בכך הוכיחו פעם נוספת את מקומה של משטרת ישראל ואת מקומם של השוטרים בחזית המאבק, לעתים קרובות תוך סיכון משמעותי לחייהם, כפי שאירע הלילה. אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפגעו".