המפכ"ל למפקד מחוז דרום: "לא סיפקת תמונת מצב עדכנית"

פרסום ראשון: במהלך דיון מקצועי להפקת לקחים מהלחימה, הטיח המפכ"ל קובי שבתאי ביקורת קשה במפקד מחוז דרום אמיר כהן. הוא אמר לו: "לא פעלת כפי שנדרש מפיקוד בכיר באירוע". כהן השיב לו: "זה לא נכון, שלטתי באירוע"

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הטיח ביקורת קשה במפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, אשר נחשב לבן טיפוחיו, ואמר לו: "לא סיפקת תמונת לחימה עדכנית ביום המלחמה, לא הצלחת להבין את פריסת האירועים", כך דווח היום (ראשון) במהדורה המרכזית.

עם זאת, שבתאי התייחס גם לגבורתם של השוטרים והלוחמים שלחמו בגבורה בשטח, כשאמר: "המחוז נלחם בגבורה במספר נקודות, ואיבד שוטרים ולוחמים רבים - אך לא פעלת כפי שנדרש מפיקוד בכיר באירוע". כהן ענה לו: "זה לא נכון, שלטתי באירוע". הדברים נאמרו במהלך דיון מקצועי, שמטרתו להפיק לקחים מהאירועים, שכן הדיווחים שהגיעו ולא הגיעו השפיעו על פריסת הכוחות בשטח.

ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום
ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לפרסום, המפכ"ל מעולם לא העביר ביקורת על מפקד המחוז הדרומי בעניין התנהלותו במלחמה אלא נהפוך הוא - משבח אותו מאז פרוץ הלחימה על כך שהוביל את הכוחות ופיקד על עשרות מוקדי לחימה בו זמנית, תוך שהוא עצמו נפצע בקרבות".