פיגוע דקירה ברמלה: בת 18 נפצעה קשה, המחבל חוסל

הצעירה אותרה כשהיא בהכרה, וסובלת מפגיעה בפלג גופה העליון. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים אסף הרופא. הדוקר נמלט לרחוב סמוך, שם חוסל על ידי אזרח שעבר במקום. כוחות משטרה הגיעו לזירה, ופתחו בחקירת האירוע

זמן צפייה: 02:39

פיגוע דקירה ברמלה: צעירה כבת 18 נפצעה באורח קשה בפיגוע דקירה שהתרחש היום (שישי) ברמלה, ופונתה לבית החולים אסף הרופא. צוות מד"א איתר אותה כשהיא בהכרה, ופצועה בפלג גופה העליון. המחבל חוסל. מאוחר יותר נמסר מבית החולים כי ישנו שיפור במצבה של הפצועה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה, ולאחר שעזב, רכבו התהפך, והוא פונה לבית החולים.

מהפרטים הראשוניים עולה כי הצעירה נדקרה בגבה. לאחר המעשה, הדוקר נמלט מהמקום לרחוב סמוך, אך שם נוטרל על ידי אזרח שעבר במקום. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, פתחו בסריקות אחר דוקרים נוספים, ופתחו בחקירת האירוע.

בן גביר אמר בזירת האירוע: "האירוע הזה הוכיח שוב שנשק מציל חיים. נמנע כאן בנס גדול אירוע עם הרבה יותר נפגעים, וחלילה גם עם הרוגים. אני קורא לנתניהו ליישם את מדיניות ממשלת הימין".

זירת הפיגוע ברמלה
זירת הפיגוע ברמלה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
בן גביר בזירת הדקירה ברמלה
בן גביר בזירת הדקירה ברמלה

קודם לכן דיבר עם השר האזרח שנטרל את המחבל, וסיפר על רצף האירועים: "רדפתי אחריו, ראיתי אותו רץ עם הסכין. צעקתי לו בערבית לעצור, אבל הוא המשיך לרוץ. לא רציתי לירות בו בהתחלה, כי פחדתי לפספס ולפגוע בעובר אורח. הצלחתי בסוף להשיג אותו בריצה, והוא עבר ליד אישה מבוגרת. יריתי בו כדור אחד, והוא נפל".

בן גביר בזירת הפיגוע ברמלה, לפני שנפצע בתאונה
בן גביר בזירת הפיגוע ברמלה, לפני שנפצע בתאונה | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90

הבוקר דובר צה"ל הודיע כי כוחות הביטחון עצרו שני מחבלים שהגיעו לחוות מכוך בבנימין כשבידי אחד מהם גרזן בכוונה לבצע פיגוע. לאחר סריקות ברכבם, אותרו גרזנים וסכינים נוספים. עוד נמסר כי המחבלים ואמצעי הלחימה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.