חקירת הפיגוע ביפו: רק אחד המחבלים חוסל, שותפו במצב קשה

במשטרה ובשב"כ עדכנו כי רק אחד המחבלים שרצחו שבעה בפיגוע ביפו אמש חוסל - והשני במצב קשה: "נעצרו חשודים שסייעו להם לרכוש נשק ולהיכנס לישראל". פורסמו שמותיהם של שישה משבעת נרצחי הפיגוע

זירת הפיגוע ביפו

נמשכת חקירת הפיגוע ביפו: במשטרה ובשב"כ פרסמו הבוקר (רביעי) את הממצאים הראשוניים, ועדכנו כי רק אחד משני המחבלים, מחמד מסק (19) חוסל. המחבל אחמד הימוני (25), נפצע קשה. מסע ההרג החל כשהרכבת הקלה עצרה בתחנה שבה המתינו. הם עלו לקרון, חמושים ב-M-16 וסכין - ופתחו באש לכל עבר. לאחר מכן ירדו והמשיכו לירות בעוברי אורח בשדרות ירושלים - עד שנוטרלו על-ידי סיירי סל"ע של עיריית תל אביב ואזרחים שהיו במקום עם אקדחים אישיים.

שני המחבלים הם תושבי חברון. במהלך הלילה עצרו שב"כ וצה"ל מספר חשודים שסייעו להם לרכוש את הנשק ולהיכנס לישראל.

המחבלים בתל אביב
המחבלים בתל אביב
זירת הפיגוע ביפו
זירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס
זק"א בזירת הפיגוע ביפו
זק"א בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס

מהמשטרה נמסר: "עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים".

ענבר שגב ויגדר ושחר גולדמן
ענבר שגב ויגדר ושחר גולדמן

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שישה משבעת נרצחי הפיגוע: ענבר שגב ויגדר (33) מתל אביב, שחר גולדמן (30) מלוד, רויטל ברונשטיין (24) מבת ים, איליה נוזאדזה (42) מגאורגיה, נדיה סוקולנסקו (40) מיפו, ויונאס קרוסיס (26) שעלה מיוון לירושלים. עוד 15 נפצעו, בהם חיילת ושניים נוספים שמצבם מוגדר קשה. מצבם של שאר הפצועים בינוני וקל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו
השר בן גביר והמפכ"ל דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע גם הוא לזירת הפיגוע - אמר, על רקע דיווחים כי המחבלים יצאו ממסגד בחברון, כי "ככל שיתברר כי אכן יש קשר בין הפיגוע למסגד - הדברים מאוד ברורים: צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה. אנחנו לא ממהרים לשלוף".