בנט: החלטות על הר הבית יתקבלו רק על ידי ישראל

רה"מ בירך על לכידת המחבלים על ידי כוחות הביטחון, והוסיף כי הנחה להקים בהקדם משמרת לאומי-אזרחי "עד סוף החודש". עוד התייחס בנט למצב בהר הבית: "ממשלת ישראל היא הריבון בעיר - לא נתחשב בשיקולים זרים"; המחבלים נתפסו על ידי כוחות הביטחון סמוך לאלעד

ראש הממשלה נפתלי בנט
רה"מ בנט בישיבת ממשלה, מאי 2022 | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך היום (ראשון) על תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד, ואמר: "אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו - משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול - תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור".

כמו כן, התייחס בנט למתיחות בהר הבית: "אני רוצה להבהיר כאן שאין, ולא יהיה, שום שיקול פוליטי במה שנוגע למלחמה בטרור. כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל, שהיא הריבון בעיר, ללא שום התחשבות בשיקולים זרים. אנחנו ודאי דוחים כל התערבות זרה בהחלטות של ממשלת ישראל".

עוד הוסיף ואמר ראש הממשלה בהתייחסו לפיגוע: "תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח".

המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס
המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס

כמו כן, חשף בנט תונכנית שהממשלה בראשותו מקדמת כחלק מהמאבק בטרור: "הנחיתי את המל"ל, בתיאום עם משרד הבט"פ, להציג בפני הממשלה תכנית סדורה ומתוקצבת להקמת משמר לאומי-אזרחי, עד סוף החודש".

בתוך כך, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בירך על לכידת המחבלים: "ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

גם שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה לתפיסת המחבלים: "שמנו את ידינו על המחבלים השפלים שביצעו את הפיגוע באלעד. נשים את ידינו גם על כל מי שסייע להם. צה"ל, המשטרה והשב׳"כ ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה למען ביטחון אזרחי ישראל".

כאמור, בתום שלושה ימים של חיפושים, כוחות הביטחון תפסו היום את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, במהלכו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו ארבעה נוספים. השניים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד אבו שקיר, בן 20 נתספו סמוך לאלעד לכיוון ראש העין, וכעת הם נלקחו לחקירת שב"כ. השניים נתפסו הודות לעקבות שהשאירו באזור, מה שהוביל לצמצום שטח החיפוש וללכידתם ליד שיח ביער אלעד.