במקום דרעי: משה ארבל ימונה לשר הפנים והבריאות

לאחר שיו"ר ש"ס פוטר מתפקידו בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו לשר, ובשעה שהקואליציה מקדמת את החוק שימנע הפעלת ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, תנועת ש"ס הודיעה כי מועצת חכמי התורה החליטה למנות את ח"כ ארבל למחליפו "עד אשר דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו"

זמן צפייה: 00:23

לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי פוטר מתפקידו כשר הפנים ושר הבריאות בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו לשר, תנועת ש"ס הודיעה היום (שני) כי זקן מועצת חכמי התורה, הרב משה מאיה, פרסם במכתבו את ההחלטה בנוגע למינויי השרים מטעם התנועה, והודיע כי מי שימונה לשר הפנים והבריאות עד שדרעי יוכל לחזור לתפקידו הוא ח"כ משה ארבל.

"הוחלט כי לעת עתה ח"כ הרב משה ארבל, אשר כיהן כסגן שר הבריאות והפנים, ימונה לתפקיד שר הבריאות והפנים, עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו" נמסר בהודעה.

"הנה כידוע, לפני כמה חודשים התקבלה ההחלטה השערורייתית על ידי אותם ערכאות שלא כדין תורה, לפסול את בחירתם של מאות אלפי מצביעים, ולמנוע מידידינו הנעלה שלוחא דרחמנא ושלוחא דרבנן יו"ר תנועת ש"ס הרב רבי אריה דרעי, מלכהן כשר", כתב הרב משה מאיה, "וכידוע כל ראשי הקואליציה הצהירו על מחויבותם לפעול על מנת לתקן את העוול הנורא, ולתקן את החוק, כך שהרב דרעי יוכל לשוב למקומו הראוי לו, כרצון מרנן ורבנן אשר סמכו עליו את ידיהם וכרצון העם, ובינתיים מונו מ"מ כנדרש, אלא שמפאת דוחק השעה טרם הושלמה מלאכת החקיקה".

"חברי הכנסת של סיעת ש"ס יחד עם כלל חברי הקואליציה, יפעלו להעביר בהקדם האפשרי את החוק הנדרש על מנת לתקן את העוול, ולמנות את הרב רבי אריה דרעי לשר, כאשר הייתה באמנה איתו, להמשיך ולהרבות פעלים לתורה ולתעודה ובדאגה לכלל ולפרט כיד ה' הטובה עליו".

חבר הכנסת אריה דרעי נואם בישיבת הסיעה של ש''ס
חבר הכנסת אריה דרעי נואם בישיבת הסיעה של ש''ס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את דרעי מתפקידו בעקבות פסקת בג"ץ שפסל את מינויו של יו"ר ש"ס לשר ברוב של 10 שופטים מול 1, בעקבות הרשעתו בפלילים. בחודש שעבר אישרה הכנסת את התיקון לחוק יסוד הממשלה, הנוגע לביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינויי שרים ומכונה גם "חוק דרעי 2" - שאמור להחזיר את דרעי לתפקידו כשר. לפי הצעת החוק, בית המשפט - לרבות בג"ץ - לא יוכל להביע ביקורת שיפוטית בכל הקשור למינוי שרים וזהותם.