זהבה גלאון: "מרצ יכולה להגיע בבחירות האלה ל-7 מנדטים"

יו"ר מרצ הנכנסת התראיינה במהדורה המרכזית ואמרה כי שוחחה עם יאיר גולן ("הכל מאחורינו, יש לנו מטרה משותפת"), וכי היו"ר הקודם הורוביץ שילם מחיר שלא בצדק ("אם הקהילה הגאה תתגייס אפשר יהיה להכניס אותו לכנסת"). על שיתוף פעולה אפשרי עם העבודה היא אמרה: "לא אתנגד למהלך של איחוד שיכול להציל את הגוש"

זמן צפייה: 04:01

יו"ר מרצ הנכנסת זהבה גלאון התראיינה הערב (רביעי) למהדורה המרכזית של חדשות 13 והתייחסה לסקרי הבחירות השונים ולסכנה המרחפת מעל מפלגתה שייתכן ולא תעבור את אחוז החסימה. כמו כן, גלאון שיתפה מדוע מפלגתה בחרה שלא להתאחד עם מפלגת העבודה - לפחות בינתיים, וגם על תוצאות הפריימריז והירידה הדרמטית במעמדו של יו"ר המפלגה הנוכחי ניצן הורביץ.

תחילה, גלאון התייחסה לתוצאות הסקר שפורסם בחדשות 13 לפיו מפלגתה זוכה ל-4 מנדטים בלבד ואמרה כי "מרצ מעל אחוז החסימה וזה הישג. אני שומעת על תוצאות אחרות שם אנחנו יותר גבוהים. אני אופטימית ויש לנו לאן לשאוף. אני חושבת שמרצ יכולה להגיע בבחירות האלה ל-6 ואפילו ל-7 מנדטים - אני מאמינה שזה אפשרי". גלאון הוסיפה: "אם הקהילה הגאה תתגייס - אפשר יהיה להכניס את הורביץ לכנסת".

כשנשאלה גלאון על איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה השיבה: "אני חזרתי למרצ כדי להגדיל את הכוח של מרצ, להכניס אותה לממשלה ולעצור את נתניהו. אם לקראת סגירת הרשימות נראה שמצבה של אחת מהמפלגות קשה - אני לא אתנגד למהלך של איחוד שיכול להציל את הגוש". על סירובה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לרוץ ברשימה מאוחדת אמרה גלאון: "אני חושבת שיש לכל אחת מאיתנו תפקיד להגדיל את הכוח של המפלגה שלה".

יו''ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז
תרוץ יחד עם מרצ? מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז של מפלגת העבודה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אני צריכים לראות את ההתפתחויות. אפקט הכניסה שלי לתפקיד עוד לא ממש חלחל", הוסיפה. "מרב מיכאלי היא אישה רצינית. אני מניחה שאם ניפגש נדע לדבר על כל הדברים הרלוונטיים. אני אעשה כל דבר. מרצ לא תהיה אבן נגף לאיחוד ולהקמת ממשלת השינוי". על המתיחות עם יאיר גולן על רקע הבחירות לפריימריז אמרה גלאון: "שוחחתי היום עם יאיר גולן והכל מאחורינו. יש לנו מטרה משותפת".

באשר לירידה הדרמטית במעמדו של יו"ר המפלגה הנוכחי ניצן הורביץ אמרה גלאון כי היא אינה סבורה שהדבר עשוי להשפיע על שיתופי פעולה עתידיים בממשלה. "אני חושבת שניצן הורביץ שילם ולא בצדק, את המחיר של פרשת חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי. אני חושבת שתלו בו את הפלת הממשלה וזה לא הוגן. הממשלה נפלה בגלל מפלגתו של בנט - בגלל אורבך, סילמן ושיקלי. אני חושבת שאנחנו עושים עבודה נכונה ונוכל להכניס את ניצן לכנסת הקרובה".