יגביר לחץ? הליכוד ונתניהו צונחים ל-30 מנדטים | סקר חדשות 13

בעקבות הפיצול של בן גביר וסמוטריץ', בליכוד מאבדים גובה, אך גוש הימין מגיע ל-61. המחנה הממלכתי ממשיך לא להתרומם עם 12 מנדטים בלבד. שקד שוב מתחת לאחוז החסימה. ומי אחראי במידה הרבה ביותר למשבר המורים? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:33

בשבוע האחרון מפעיל יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לחץ כבד על איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לרוץ ביחד בבחירות ב-1 בנובמבר. תוצאות סקר חדשות 13 שערך פרופ' קמיל פוקס ומתפרסמות הערב (רביעי) במהדורה המרכזית מוכיחות מדוע נתניהו לחוץ על מספר המנדטים של הליכוד.

לפי הסקר, הליכוד ונתניהו צונחים ל-30 מנדטים לאחר שבועות שבהן נעו בין 35-33 מנדטים. עם זאת, גוש הימין זוכה ל-61 מנדטים על אף הפיצול כשבן גביר מקבל בסקר 9 מנדטים ו-7 לסמוטריץ'. ש"ס מקבלת 8 מנדטים ויהדות התורה ממשיכה להיות יציבה עם 7 מנדטים.

מן העבר השני של המפה הפוליטית, יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת הערב בסקר 23 מנדטים. החיבור של בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט ממשיך לא להביא לתוצאות שהשלושה ייחלו והמחנה הממלכתי מקבל 12 מנדטים בלבד.

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
12 מנדטים בלבד. איזנקוט, גנץ וסער בהשקת המחנה הממלכתי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בצל המשבר מול המורים, אביגדור ליברמן מתחזק הפעם ומפלגתו ישראל ביתנו זוכה ב-6 מנדטים אחרי שהייתה קרובה כבר לאחוז החסימה. מפלגת העבודה והרשימה המשותפת עם חמישה מנדטים כל אחת ומרצ ורע"מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת. בשורות לא טובות גם עבור הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל ששוב לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.5 אחוזי תמיכה. גם ישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר (0.3%) והכלכלה של ירון זליכה (0.6%) מתחת לאחוז החסימה.

שר האוצר אביגדור ליברמן
מתאושש בסקר. שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל בפער. נתניהו זוכה ב-47 אחוזי תמיכה בהשוואה ללפיד עם 29 אחוזים. כשהוא מול בני גנץ, נתניהו מקבל 48 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים בלבד לגנץ.

בצל גל ההתייקרויות במשק, שאלנו גם מי יכול לדעת הציבור לטפל בצורה הטובה ביותר בבעיית יוקר המחיה. גם כאן מוביל נתניהו עם 37 אחוזים מול 22 אחוזים שאמרו שלפיד וליברמן יכולים לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר. יש לציין ש-25 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם לא יכול לטפל בצורה טובה.

שאלנו גם מי אחראי במידה הרבה ביותר למשבר המורים והתוצאות מעניינות. הרוב חושבים שארגוני המורים בראשות יפה בן דוד ורן ארז אשמים עם 26 אחוזים. במקביל, 26 אחוזים חושבים שכל הגורמים – לפיד, ליברמן, שרת החינוך שאשא-ביטון וארגוני המורים – אשמים באותה מידה.

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
הרוב חושבים שהיא ורן ארז אחראים למשבר המורים. מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

24 אחוזים מהנשאלים בסקר חושבים שליברמן אשם במשבר ו-8 אחוזים בלבד חושבים ששרת החינוך אחראית במידה הרבה ביותר. רק 3 אחוזים חושבים שראש הממשלה לפיד אחראי במידה הרבה ביותר למשבר.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.