אמסלם: "לטפל במורדים בצבא"; הרצוג: "אמירות שפוגעות בחוסן של צה"ל"

השר מהליכוד תקף את הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר: "המרד בצה"ל ייכנס לדפי ההיסטוריה בשמם". הרצוג, לפיד וגנץ גינו - ונתניהו עדיין שותק. שר הביטחון גלנט הגיב על ההשתלחויות בבכירי הצבא: "פונה לנבחרי הציבור - אם אתם לא מתאפקים, תתקפו אותי"

השר דוד אמסלם
השר דוד אמסלם | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר דוד אמסלם (הליכוד) אמר היום (שלישי) בריאיון לגלצ כי "יש מרד בתוך צה"ל" וכי "בכל צבא רגיל מטפלים במורדים כמו שצריך לטפל במורדים". הוא הוסיף כי לדעתו, "אהרון ברק, אהוד ברק ודן חלוץ צריכים לשבת בכלא על חתרנות והמרדה ולהינמק שם עד סוף ימיהם". עוד אמר אמסלם כי "אין מדינה דמוקרטית שבה היה מרד בתוך הצבא, הלכה למעשה, כפי שקורה בצה"ל היום. יהיו לכך השלכות עתידיות על המדינה, ללא ספק. הדבר הזה ייכנס לדפי ההיסטוריה תחת שמותיהם של הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר".

בתגובה לדברים, נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעה שבה אמר: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה״ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה״ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ״ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו".

 

הרמטכ''ל הרצי הלוי
הרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלוף תומר בר
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר (ארכיון) | צילום: פלאש 90
רה''מ לשעבר אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
רה''מ לשעבר אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

השר הוסיף ותקף: "נניח ש-100% מהטייסים לא רוצים לטוס, נסראללה עושה את החשבון - ומתחילים לעוף טילים על תל אביב. זה תפקידם של הרמטכ"ל מפקד חיל האוויר לטפל בדבר הזה".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב על ההשתלחויות בבכירי צה"ל: "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על דברי אמסלם: "מפקדי צה"ל ולוחמיו אינם מורדים, הם פטריוטים ישראלים מופלאים ששומרים עלינו בחיים; אבל איך הייתם קוראים לשר שמשימת חייו היא לשסע את המדינה, ללבות שנאה ואלימות וגזענות, להשחית את המנגנון הציבורי בג'ובים למקורבים ולהוביל אותנו למלחמת אחים?".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב גם הוא על דברי אמסלם: "הפגיעה הקשה ביותר בחיילי צה"ל, בקציניו ובראשם הרמטכ"ל היא לא מה שאומרים שרים או ח"כים קיצוניים מהקואליציה. מה שפוגע בהם זה דווקא מה שלא נאמר. זה השקט הצורם של ראש הממשלה נתניהו שנותן לקיצוניים לפגוע בנכס היקר לנו ביותר".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דבריו של אמסלם באים אחרי שאתמול שיתף בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פוסט התוקף הרמטכ"ל - אך לאחר זמן קצר מחק אותו. בפוסט, שנכתבה על ידי פעיל הליכוד ארז תדמור, "מואשם" הרמטכ"ל בטיפול כושל במשרתי מילואים שמסרבים להתייצב לשירות בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית: "צה"ל יהפוך לצבא היחיד בעולם שלא מטפל משמעתית בממרידים, אלא מזמן אותם לסדנאות לשחרור מתחים ולמעגלי שיח".

עוד נכתב: "כעת כשמתברר, כמה מפתיע, שזו לא אסטרטגיה מנצחת, הוא מנסה לגלגל את האחריות לממשלה". עוד הומלץ לרמטכ"ל: "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונים. "במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה, מר הלוי, תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דברים אך לא התייחס באופן ישיר ולא גינה אותם: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".