עם כ-52% מהקולות: יאיר לפיד ניצח בבחירות לראשות יש עתיד

בפעם הראשונה בתולדותיה, יש עתיד ערכה בחירות לראשות המפלגה - והמנצח הלא מפתיע הוא המייסד והיו"ר המכהן, שזכה ל-52% מהקולות בלבד- 29 קולות יותר מחבר הכנסת רם בן ברק. בנאום הניצחון הודה לפיד ליריבו ואמר: "יחד איתך יש עתיד שוב הראתה למדינת ישראל שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת"

זמן צפייה: 01:51

בפעם הראשונה בתולדותיה, יש עתיד ערכה היום (חמישי) בחירות לראשות המפלגה - והמנצח הלא מפתיע הוא המייסד והיו"ר המכהן יאיר לפיד, שזכה ל-52.5% מהקולות בלבד, לעומת 47.5% מהקולות לח"כ רם בן ברק. הפער הקטן דווקא כן היה מפתיע, כאשר רק 29 קולות הפרידו בין השניים - 305 קולות ללפיד לעומת 276 קולות לבן ברק. שיעור ההצבעה עמד על 82%, כאשר לפיד רצה להאריך את ההצבעה בחצי שעה, אך בן ברק התנגד והוחלט לעצור בשעה 19:00.

"אני רוצה להודות לחבר הכנסת רם בן ברק, שהביא חתיכת תוצאה", אמר לפיד בנאום הניצחון, "אבל מעל זה, אני רוצה להודות לך על מירוץ הוגן, בלי השמצות, בלי הכפשות, בלי קבלני קולות, בלי מפקדי ארגזים. רם, יחד איתך יש עתיד שוב הראתה למדינת ישראל שאפשר אחרת, שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת".

יאיר לפיד מצביע בפריימריז של יש עתיד
יאיר לפיד מצביע בפריימריז של יש עתיד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
לפיד ובן ברק, היום
לפיד ובן ברק, היום | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מתפקדי יש עתיד מצביעים בפריימריז
מתפקדי יש עתיד מצביעים בפריימריז | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בן ברק אמר עם פרסום התוצאות: "אני מברך את יאיר לפיד על הניצחון. כמס' 2 שלו אני מתחייב לעשות הכל כדי שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא. אנחנו מחויבים להחליף את הממשלה הרעה הזאת בהקדם. יש עתיד הוכיחה שאפשר לנהל בחירות דמוקרטיות הוגנות ומכובדות. זוהי תחילתה של דרך חדשה של המפלגה שתקדם תהליכי דמוקרטיזציה והעברת כוח לחברי המפלגה. אני מודה לכל הבוחרים שהאמינו בי ולקחו חלק בהבאת השינוי".