יש עתיד הודיעה: הפריימריז לראשות המפלגה יתקיימו בחודש דצמבר

לאחר שבשנה שעברה קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה במלאת עשור להקמתה, אך לא נערכו בחירות מכיוון שלפיד היה המועמד היחיד, הפעם צפוי ח"כ רם בן ברק להתמודד מול על התפקיד. בבחירות ישתתפו 700 חברי ועידה

זמן צפייה: 01:29

ממפלגת יש עתיד נמסר היום (שני) כי ועידת המפלגה תתקיים בחודש דצמבר הקרוב, ובמרכזה בחירות ליושב ראש המפלגה. זו הוועידה השנייה של המפלגה, אחרי הוועידה שהתקיימה בינואר 2022 במלאת עשור להקמתה, אך אז לא נערכו בחירות מכיוון שרק יו"ר המפלגה יאיר לפיד הגיש את מועמדותו. הפעם, כפי שכבר הצהיר בעבר, ח"כ רם בן ברק מתכוון להתמודד מול לפיד על התפקיד.

מהמפלגה נמסר כי הקריטריונים להתמודדות על ראשות המפלגה הם: כשיר להיות ראש ממשלה על-פי החוק, חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה, לא הורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון. בבחירות ישתתפו 700 חברי ועידה, ומי מהם העומדים בכל הקריטריונים יכולים להגיש את מועמדותם לבחירה עד תחילת נובמבר.

חבר הכנסת רם בן ברק
חבר הכנסת רם בן ברק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת יש עתיד הוקמה בשנת 2012, ומאז עומד בראשה לפיד. לראשונה היא התמודדה בבחירות לכנסת ה-19, זכתה להישג של 19 מנדטים והייתה למפלגה השנייה בגודלה בכנסת. בבחירות לכנסת ה-20 נחלשה ל-11 מנדטים, והחל מהבחירות לכנסת ה-21 ועד לבחירות לכנסת ה-23 התמודדה כחלק מ"כחול לבן". בבחירות לכנסת ה-24 זכתה המפלגה ב-17 מנדטים, ולשיא כוחה הגיעה בבחירות האחרונות, אז קיבלה 24 מנדטים.