לוין על הדרישה להוציא את נתניהו לנבצרות: "לא שונה מהפיכה באמצעות טנקים"

שר המשפטים יריב לוין התייחס לאפשרות שבית המשפט העליון יוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, ותקף: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות". ממשרד המשפטים נמסר: "פרסום כזב"

זמן צפייה: 02:12

שר המשפטים יריב לוין התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות שבית המשפט העליון יוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, ותקף: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות". עוד לוין הודיע כי יעלה בכנסת "מספר הצעות אופרטיביות לעיבוי החלטת הממשלה בעניין המהלך הבלתי-חוקי בנושא הנבצרות": "כל החלטה כזו תהיה ביטול תוצאות הבחירות וביטול הדמוקרטיה הישראלית". ממשרד המשפטים והיועמ"שית נמסר בתגובה לפרסומים השונים על האפשרות להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות כי מדובר ב"פרסום כזב".

"לא פלא שהשותפים למהלך הזה הם אותם אלה שמובילים את ההתנגדות לרפורמה המשפטית. ארגון השמאל המכונה התנועה לאיכות השלטון, היועצת המשפטית לממשלה ושופטת בית המשפט העליון", נמסר מטעם השר. "ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה. לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה, אשר ממחיש עד כמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט. רפורמה שתשיב את הדמוקרטיה ואת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון", הוסיף לוין.

ח''כ טלי גוטליב
ח''כ טלי גוטליב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מוקדם יותר היום, חברת הכנסת טלי גוטליב פרסמה צמד פוסטים שהועלו בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלה, בהם תקפה בחריפות את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והאשימה אותה ב"פיגוע", ב"תחושת הכאוס בעם ישראל", וב"הרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". מאוחר יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מדבריה של גוטליב וטען כי "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר".

שר המורשת עמיחי אליהו התייחס גם הוא לנושא בתוכנית "העולם הבוקר" עם גאולה אבן סער ברשת 13, ותקף גם הוא את הנשיאה חיות ואת בית המשפט באומרו: "לבית המשפט יש אשם תורם במה שקורה פה עכשיו. האם הוא האחראי היחידי? כולנו אחראים למה שקורה. היא (חיות - מא"ו) אינה האשם המרכזי, אך לבג"ץ יש אשם תורם".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדיון בג''ץ דרעי
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, ראשי הקואליציה התייחסו לאפשרות שבג"ץ יקיים דיון בנוגע לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרו כי הם "דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר 'נבצרות' ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא-חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית".

"אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו", אמרו ראשי הקואליציה, בהם יריב לוין, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יצחק גולדקנופף, משה גפני ואבי מעוז. "רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי-חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם", הוסיפו.

התייחסותם מגיעה יממה לאחר ששופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורתה למדינה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וליתר המשיבים הרלוונטיים להגיב עד ה-12 במרץ בעניין העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בנוגע להוצאתו של רה"מ נתניהו לנבצרות.