לפיד במסר לצוותי ההוראה: "המורים - הרווח הכי גדול שיכול להיות"

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה הבוקר לאחר חוסר ודאות ממושך. רה"מ ביקר בבית הספר ברחובות והתייחס למו"מ שהתנהל בין האוצר והסתדרות המורים בשבועות האחרונים: "זה היה תהליך מתיש שבו דיברו עליכם כל הזמן במונחים של רווח והפסד. הדבר הכי יקר והכי בזבזני שיכול להיות במדינה זו בורות"

זמן צפייה: 06:59

אחרי שאיום השביתה הוסר הן בבתי הספר היסודיים והן בבתי הספר העל יסודיים בעקבות ההסכמים בין הסתדרות המורים וארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך, הבוקר (חמישי) שבו אל ספסל הלימודים ואל גני הילדים 2.496 מיליון תלמידים ותלמידות. ראש הממשלה יאיר לפיד פתח את שנת הלימודים תשפ"ג בבית הספר היסודי "ניצני המדע" ברחובות.

ראש הממשלה התייחס למשא המתן שהתנהל בין האוצר והסתדרות המורים בשבועות האחרונים וטען כי זה היה "תהליך מתיש שבו דיברו עליכם (המורים) כל הזמן במונחים של רווח והפסד. הכניסו אתכם לשורת הרווח וההפסד. אז אם כבר אנחנו רוצים לדבר במונחים של רווח והפסד, יש דבר אחד שכל מדינה לא יכולה להרשות לעצמה, יש שורה אחת של הפסד שאף מדינה לא רוצה להיכנס אליו".

ראש הממשלה יאיר לפיד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות
ראש הממשלה יאיר לפיד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

ראש הממשלה יאיר לפיד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות
ראש הממשלה יאיר לפיד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

לדבריו של לפיד, "הדבר הכי יקר והכי בזבזני שיכול להיות במדינה זו בורות, והדבר הכי רווחי שיכול להיות למדינה זו השכלה וילדים שלומדים". לפיד הוסיף: "אתם, המורות והמורים - שורת הרווח הכי גדולה שיכולה להיות למדינה הזאת. בסוף, העולם מתחלק למדינות של ידע ומדינות של בורות, ואתן ואתם אלו שדואגים לזה שישראל תהיה בעולם של הידע". לפיד סיים את דבריו ובירך את צוותי ההוראה, את יפה בן דוד ואת שרת החינוך שאשא-ביטון: "אני מברך את יפה ויפעת, שתי מורות שנלחמו כלביאות בשביל שנגיע ליום הזה ונפתח את שנת הלימודים. אני מאחל לכולם בהצלחה".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון, הוסיפה והתייחסה גם היא לסוגיית המו"מ: "עשינו מאמצים רבים כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן, לצד המאמצים הרבים שעשינו כדי שהמורים יקבלו את השכר שמגיע להם. כאב לי לשמוע במהלך החודשים האחרונים את הנסיונות לנתק בין המורים לבין התלמידים במאבק הזה, כי מי שדואג לתלמידים הם המורים. לכן, כל מה שעשינו לאורך התקופה האחרונה הוא כדי שלכם, תלמידות ותלמידים, יהיה יותר טוב בבית הספר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209011238' autoplay='0' credit='וידיאו: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו' desc='אני גאה להיות פה כנשיא מדינת ישראל ולראות את דימונה פורחת ומתפתחת' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1662024101/uploads/2022/903248766.jpg' kid='1_u2k763r2' duration='']

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו בבית ספר בעיר דימונה בליווי ראש העיר בני ביטון. הנשיא בירך את ראש העיר, את חברות וחברי מועצת העיר, את הורי התלמידים, את הנהלת בית הספר וצוותי ההוראה, ואת התלמידים והתלמידות שעולים לכתה א'".

הנשיא איחל לתלמידים שנת לימודים מוצלחת ואמר: "אני מאוד גאה להיות פה כנשיא מדינת ישראל ולראות את דימונה פורחת ומתפתחת, ולראות את חלומו של דוד בן גוריון: שמדימונה ומן הנגב תצא תורה. אני רוצה לאחל לכולכם לימודים נעימים, להורים ולמשפחות, השכלה, אהבת ישראל ואהבת התורה. וכמובן בריאות טובה!".

שר האוצר אביגדור ליברמן במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול
שר האוצר אביגדור ליברמן במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול

שר האוצר אביגדור ליברמן ביקר הבוקר במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול בעוטף עזה. בפתח ביקורו אמר: "אין ספק שאין דבר משמח יותר מלראות ילדים מגיעים מחוייכים לבתי ספר. אני מאוד שמח שתרמתי את חלקי כדי לראות את החיוכים הבוקר הזה. היה לי חשוב להגיע דווקא לכאן לעוטף עזה כדי להוקיר את האנשים שמצליחים לנהל חיים נורמליים בתנאים הכי לא נורמליים".

ליברמן הוסיף: "מגיעה להם תשומת לב וכמובן כל סיוע שהממשלה מסוגלת לתת. אני שמח להיות כאן עם התושבים שעבורם, השנה האחרונה הייתה הכי שקטה מזה שנים רבות. הבשורה הכי חשובה שהבאנו אתמול היא יציבות חינוכית - ההסכם הוא עד 2026 ולא נצטרך לשאול אם תפתח שנת לימודים או לא תפתח. מכאן ניתן להתמקד בתכנים ולא בוויכוח על שכר. אני מרוצה מההסכם ואני חושב שהוא אופטימלי".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו מבקר בבית ספר ''הנשיא'' בבת ים
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו מבקר בבית ספר ''הנשיא'' בבת ים

שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבית הספר ''יחד'' במודיעין
שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבית הספר ''יחד'' במודיעין | צילום: איתמר שאול