אחרי הביקורת: לפיד יגיע להפגנה נגד המהפכה המשפטית במוצ"ש

לאחר שלא הגיע להפגנה בכיכר הבימה וספג על כך ביקורת, ראש האופוזיציה הודיעה כי יגיע להפגנה הקרובה. "בואו להגן על המדינה האהובה שלנו מפני הרס הדמוקרטיה. כן, גם אני אבוא".

זמן צפייה: 00:12

אחרי הביקורת על כך שלא הגיע להפגנה בכיכר הבימה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע היום כי יגיע להפגנה הקרובה נגד המהפכה המשפטית במוצאי שבת. "מוצאי שבת הפגנה עוצרים את הטירוף", אמר לפיד, "נלחמים על המדינה בחיפה, בירושלים, בתל אביב . בואו להגן על המדינה האהובה שלנו מפני הרס הדמוקרטיה. כן, גם אני אבוא".

כזכור, לפני ההפגנה בשבת האחרונה נרשמו חילוקי דעות באופוזיציה, כאשר לפיד אמר בריאיון לחדשות 13 כי לא יגיע להפגנה וכן כי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא יגיע. עם זאת, פחות מיממה לאחר מכן סתר אותו גנץ ואמר כי כן יגיע.

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הדברים עמד סירוב מארגני ההפגנה לאפשר למנהיגי האופוזיציה לנאום, מה שככל הנראה הניא את לפיד מלהגיע. בסביבתו של גנץ הייתה הסתייגות מחשש שההפגנה תכלול דגלי פלסטין, כפי שהיה בשבוע שעבר ובתגובה לאמירתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי על המשטרה לפעול נגד מניפי הדגל. בנוסף, בסביבת גנץ חששו ממסרים נוספים שאיתם גנץ אינו מעוניין להזדהות, אך כאמור הוא החליט כן להגיע.