הניסיון לפרק את ההתנגדות בליכוד: מי יקבל את החוץ?

שלושה ימים לפקיעת המנדט, ולאחר שהחל סבב התפקידים בליכוד, נתניהו מנסה לפרק את האופוזיציה הפנים סיעתית נגדו, בראשה נמצא ישראל כ"ץ - ומתלבט האם לתת לו תפקיד בכיר או שמא להעניק אותו לתומכיו

זמן צפייה: 01:31

שלושה ימים לפקיעת המנדט להרכבת הממשלה, וגם הערב (רביעי) נמשכות הפגישות להרכבת הקואליציה, זאת לאחר שהבוקר החל יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בסבב פגישות עם חברי מפלגתו, זאת במקביל למאמצים לחתום על הסכם תפקידים ראשוני גם עם מפלגת ש"ס כדי לפנות לנשיא בבקשת ארכה להרכבת הממשלה.

בינתיים בליכוד נתניהו מנסה לפרק את ההתנגדות בליכוד ובמרכזה את ההתנגדות של ישראל כ"ץ. נתניהו חושש שהאופוזיציה בתוך הסיעה נגדו, שבראשה עומד כ"ץ תגדל, לכן יצטרך נתניהו להחליט האם לנטרל את המרד "מלמעלה", ולתת לכ"ץ תיק בכיר מאוד - תיק החוץ. במקביל יצטרך אם כך נתניהו לתת לדוד אמסלם ודוד ביטן תיקים פחות בכירים, שכן הם לא מהווים לו התנגדות.

דודי אמסלם
דודי אמסלם | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

נתניהו עשוי גם לבחור באפשרות ההפוכה - לתת לישראל כ"ץ תיק לא בכיר שיאכזב אותו מאוד, ויאלץ לתת לביטן ולאמסלם את התיקים אותם הם רוצים. אם זה יקרה - אמסלם עשוי למצוא עצמו יו"ר הכנסת הבא, וביטן יו"ר ועדת כלכלה.

נתניהו עדיין לא הכריע בסוגייה הזאת והוא יצטרך לעמוד עליה עד סוף השבוע. לאחר שיכריע - יוכרעו שני תפקידים מאוד בכירים - אם משרד החוץ ינתן לכ"ץ, חבר הכנסת אמיר אוחנה יהיה קרוב לוודאי יו"ר הכנסת ובמידה ולא, סביר להניח שאוחנה הוא זה שיהיה שר החוץ, ואמסלם הוא זה שיהיה יו"ר הכנסת.

אמיר אוחנה
השר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה לפני עדותו בוועדת מירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90