גנץ קרא לעצירה והידברות, נתניהו: "דלתי פתוחה"

יו"ר המחנה הממלכתי קרא בהצהרה מיוחדת לעצירת חקיקת חוקי המהפכה המשפטית והידברות בין הקואליציה לאופוזיציה. "מלחמת אחים עלולה להיות בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים עצומות". נתניהו הגיב: "בוא עכשיו"

בני גנץ
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ והמשך החקיקה, חבר הכנסת ויו"ר המחנה הממלכתי קרא היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר המשפטים יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן לעצור את החקיקה ולהתחיל באופן מיידי בהידברות: "ביקשתי מהם סגרו עכשיו את מליאת הכנסת ואל תפתחו אותה עד שנרגיע את הרוחות. סגרו אותה וניסע לבית הנשיא ונדבר עכשיו". רה"מ השיב: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

עוד אמר גנץ: "כשאני שומע שמפגינים מפצעו היום במאבק על המדינה אני מזועזע. מחריבים כאן מדי יום את המדינה היהודית והדמוקרטית שבנינו. אני מזהיר שוב - אנחנו עומדים בפני שינוי פני המדינה". עוד הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי: "קורא למפגינים לפעול לפי החוק. קורא למפכ"ל - תפקידכם לשמור על הסדר במינימום הכוח ההכרחי".

חבר הכנסת בני גנץ
חבר הכנסת בני גנץ | צילום: רויטרס

"מלחמת אחים עלולה להיות בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים עצומות. המדינה בוערת ואתם ישובים בועדה ודורסים. זה מעשה אנטי ציוני אנטי ממלכתי. מתי נעצור? כשדם יישפך ברחובות? המפגינים הם מלח הארץ", הוסיף.

בני גנץ ורה"מ נתניהו שוחחו לאחר חודשים רבים של נתק. עצירת החקיקה מבחינתו של גנץ צריכה להיות מוחלטת, ובימים שבהם הכנסת פעילה - ולא עצירה למראית עין בלבד בימים בהם היא אינה פועלת בכל מקרה. שר המשפטים לוין וח"כ שמחה רוטמן הגיבו לגנץ: "בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חברי הכנסת יולי אדלשטיין, גדי איזנקוט, חילי טרופר ודני דנון יצאו הערב בהצהרה משותפת בה קראו לכל הצדדים להיענות להצעת נשיא המדינה יצחק הרצוג ולהידבר. "אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות.חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה. כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע.אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה".