"הדיל" של המפכ"ל: מקורב לשבתאי הוזז, אשד הודח להדרכה

בהסכמים שנרקמו בין השר בן גביר לבין המפכ"ל, נקבע כי מפקד מחוז תל אביב יודח מתפקידו ויועבר לאגף ההדרכה, שם יחליף את אבשי פלד בן ה-62 ומקורבו של שבתאי, שקיבל אישור מהשר למנות אותו לסמפכ"ל. קצינים בכירים במשטרה תקפו את המהלך: "זה פשוט מביש"

זמן צפייה: 01:27

בצל הקפאת הדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי סיכומים שנרקמו בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין המפכ"ל קובי שבתאי, היו סוג של עסקה בין שניהם. היה צורך לפנות תפקיד לאשד כך שיהיה אפשר לראות שמדובר בהדחה, ולשם כך פינו את אגף ההדרכה - שם כיהן אבשי פלד בן ה-62, מקורבו של שבתאי, שקיבל אישור מבן גביר למנות אותו לתפקיד הסמפכ"ל.

קצינים בכירים במשטרה, בדרגת ניצב, תקפו הערב באופן חריף את המפכ"ל: "זה פשוט מביש. באיזו משטרה בעולם גם המפכ"ל וגם הסמפכ"ל לא היו קודם מפקדי מחוזות? אין לנו בעיה עם הגיל, אבל אבשי בן 62, וכבר היה אמור לפרוש. איך הוא הופך להיות השוטר מספר 2 בארגון? זה רק בגלל החברות עם המפכ"ל".

ניצב עמי (עמיחי) אשד
מפקד מחוז ת''א במשטרה, ניצב עמי אשד בהפגנה ברחוב קפלן. 12 במרץ | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לגבי עמי אשד, הוא לפי שעה ממשיך את תפקידו כרגיל. במקביל אשד מתייעץ עם משפטנים, ובסביבתו טוענים כי המפכ"ל לא אמר עליו מילה אחת רעה עד היום. נשאלת השאלה איך שבתאי יחליט לפטר את אשד אחרי שיציע לו את התפקיד באגף ההדרכה, ויענה בסירוב.

בדיונים שהתקיימו, שבתאי הרעיף מחמאות על מפקד מחוז תל אביב ועל עבודת המחוז: "הערכה על עשייה מבורכת, ניכר כי המחוז פועל לביצוע פעילות מקצועית על אף האתגרים המשמעותיים והמגוונים. מחוז תל אביב הנו מאתגר, בעל מאפיינים רגישים ומיוחדים, האוכלוסייה המגוונת, אירועי תרבות השונים והעוצמה התקשורתית". עם כל המחמאות האלה, יהיה קשה מאוד לשבתאי להצהיר כי הקצין אינו ראוי לשרת במשטרה.