מארגני המחאה: "ביום שני נשבית את המשק"

במסיבת עיתונאים הודיעו הארגונים כי ביום שני הקרוב יושבת המשק, לצד הפגנות שיתקיימו בירושלים וברחבי הארץ. עוד לפני כן, במוצאי השבת, תתקיים מחאת ענק ברחוב קפלן שבתל אביב. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון: "ממשלת ישראל לא חוקית. דגל שחור מתנוסס מעליה"

זמן צפייה: 01:57

ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו הערב (שלישי) כי ביום שני הקרוב ישביתו את המשק ויקיימו הפגנות בירושלים וברחבי הארץ. "בשבת תתקיים מחאת ענק בקפלן", הוסיפו. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר במסיבת העיתונאים כי "ממשלת ישראל לא חוקית. דגל שחור מתנוסס מעליה".

לדברי ארגוני המחאה, "עשרות ארגונים, חברות והתארגנויות אזרחיות החברות במטה המאבק הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב, היום בו אמורים לעבור חוקי הדיקטטורה הראשונים. באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0702232037' autoplay='0' credit='' desc='הנדל: במקום לקדם חוקים מהותיים, הממשלה עוסקת בחוקים פרסונליים' poster='' kid='1_dcr7bi88' duration='']

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. יום שבת | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ממטה המאבק נמסר עוד כי "התוכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

ענבל אורפז, ממובילות מחאת ההייטקסטים, אמרה במהלך מסיבת העיתונאים: "ביום שני, אנחנו שובתים ויוצאים לרחובות. זו לא מדינת ישראל שחלמנו עליה. אנחנו קמים בבוקר עם מועקה, הולכים לעבודה עם תחושה קשה בלב. ככה נצטרך לגדל ילדים? במדינה דיקטטורית? בלי חופש ביטוי? בלי הגנה על זכויות אזרח?"

המחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
צילום: רויטרס

עוד הוסיפה אורפז: "ההיי טק מלבלב בדמוקרטיות, ונובל בדיקטטורות. המשקיעים רודפים אחרי חופש וסולדים מאי ודאות ובתי משפט מכורים. והכישרונות הישראלים, פשוט לא ירצו לעבוד וליצור במדינה ששמה פס על זכויות אדם, שבה צריך להתחנן לשלטונות עבור זכויות. אין לנו הרבה זמן. אנחנו צריכים לנקוט בצעד הכי חריף שאנחנו יכולים. ביום שני, אנחנו מצטרפים- לא נעבוד ונרד לרחובות, כדי להרעיד את המדינה עד שההפיכה המשטרית הרעה הזו תעבור מן הארץ".

גם האגודה למען הלהט"ב מצטרפת להפגנות ולקריאה להשבתת המשק ביום שני הקרוב. יו״ר האגודה הילה פאר אמרה: "בלי דמוקרטיה אין זכויות - לא ללהט"ב ולא לאף קבוצת מיעוט. לא נסכים שיחזירו אותנו אחורה כפי שעשו בהונגריה ובפולין. המהפכה המשפטית הולכת לשנות החיים שלנו כפי שהכרנו אותם וזה בדיוק הזמן שלנו, הקהילה הגאה, לצאת לרחובות ולהרעיד את המדינה".