סמוטריץ' הודיע לדרעי שיוותר על האוצר: "אדרוש את תיק הביטחון"

יו"ר הציונות הדתית הצהיר שבכוונתו לדרוש את תיק האוצר או את תיק הביטחון, אולם בשיחה עם יו"ר ש"ס הוא הביע נכונות לוותר למענו על משרד האוצר - ולדרוש מנתניהו את תיק הביטחון. האם דרעי יהיה האיש שיצטרך מעת לעת גם לסרב למגזרים שאותם הוא מייצג?

זמן צפייה: 01:23

עד כה, בכל המגעים הקואליציונים שמענו רבות כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' דורש, אך הערב (שלישי) נודע כי הוא מוותר. בפגישה שהתקיימה בינו לבין יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הוא חזר על דרישתו לקבל את תיק האוצר או תיק ביטחון, אבל אמר לדרעי כי הוא מקבל את העובדה שהלה "מקדים" אותו באוצר, כלומר אם דרעי רוצה את האוצר סמוטריץ' מוכן לוותר. כמובן שהוא עדיין ימשיך לדרוש את תיק הביטחון.

כעת המצב הוא שנתניהו רוצה לתת לדרעי את האוצר, סמוטריץ' מוותר לו, ודרעי עצמו מוצא עצמו מפחד להיות בעמדת "האיש הרע", זה שעלול בסבירות גבוהה להתעמת עם כל המגזרים שתמיד היה יכול לדרוש בשמם. כשר אוצר, הוא יהיה חייב להגיד להם מעת לעת "לא".

בתוך כך, המחלוקת הכי גדולה ומהותית שקשורה לממשלה הינה פסקת ההתגברות. יו"ר יהדות התורה משה גפני, איתמר בן גביר וסמוטריץ' רוצים להכניס את הפסקה באופן מיידי ושתהיה רחבה ככל האפשר, בעוד דרעי משדר שלא צריך עכשיו, אפשר להתחיל לעבוד ואחרי זה לדון לגבי השאלה איך עושים את זה. ראש הממשלה המיועד נתניהו עוד מתלבט.

נזכיר כי אם פסקת ההתגברות תהיה קיצונית וגורפת - לשלול מבג"ץ כל ביקורת על הרשות המבצעת והרשות המחוקקת, הדבר יכול להביא למהלך של התפטרות של שופטים רבים, כפי שקרה במדינות אחרות - וימונו אחרים במקומם.