גלאון דורשת מהיועמ"שית: פתחי בחקירת תשלום הליכוד לפילבר

בעקבות חשיפת חדשות 13, יו"ר מרצ פנתה לבהרב-מיארה בדרישה לפתוח בחקירה בעניין תשלום הליכוד ל"דיירקט פולס", חברת הסקרים הנמצאת בבעלותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000. "ריח של שחיתות באוויר"

זמן צפייה: 02:45

בעקבות חשיפת חדשות 13: יו"ר מרצ זהבה גלאון פנתה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה בעניין תשלום הליכוד לחברת "דיירקט פולס", חברת הסקרים של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000.

גלאון חשפה את הפנייה בכנס התאחדות התעשיינים ואמרה: "אין ספק שנתניהו מנסה לשבש את המהלך התקין של המשפט למקרה שלא ייבחר ויצליח לבטל את המשפט. היועצת המשפטית לממשלה חייבת לפתוח בחקירה".

עוד אמרה גלאון כי "הפרסום אתמול מעלה עננה כבדה של חשדות שחיתות נגד נתניהו. אנשי נתניהו כבר נחקרו על הטרדת עדים במשפט". בפנייה ליועמ"שית, שנעשתה באמצעות עו"ד אורי הברמן המייצג את המפלגה, נכתב כי "פי הידוע לנו, עדותו (של פילבר) נתנה פרשנות מקלה לטענת השוחד האמורה והפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין".

עוד נכתב כי" לפי הפרסום עולה החשד ששולמו כספים לחברה בשליטתו של ידי הליכוד. מעשים אלה, ובפרט כאשר הדברים באים על רקע עדותו, מעלים חשש כבד לשיבוש מהלכי משפט".

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

אתמול נחשף במהדורה המרכזית כי עד כה שולמו לחברה 300 אלף שקלים ואושרו סכומים נכבדים נוספים במידה ותעשה עבודה נוספת עד הבחירות. פילבר כזכור, חתם על הסכם עד מדינה ונתן פרשנות מקלה מאוד על דוכן העדים לנתניהו עד שהפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין ועכשיו הוא חזר לעבודתו.

בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר
בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר | צילום: ראובן קסטרו

חשוב לציין כי חברות הסקרים עובדות גם הרבה עם מפלגות ולא רק עם גופי תקשורת. אך מצד שני ניתן לתהות מה היה קורה אם העדות של פילבר במשפט הייתה כזו שקשה לנתניהו והאם גם אז הליכוד היה שוכר את שירותי החברה.

מחברת "דיירקט פולס" נמסר: "החברה פעלה בכל ארבעת מערכות הבחירות האחרונות עם מגוון גופים ומפלגות, וכך גם במערכת הבחירות הנוכחית. איננו מוסרים מידע על לקוחותינו".