בזמן משפט נתניהו: הליכוד משלם לחברת הסקרים של פילבר

חברת הסקרים "דיירקט פולס" הנמצאת בבעלותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, מבצעת סקרים עבור מפלגתו של הנאשם במשפט - ועד כה שולמו לחברה למעלה מ-300 אלף שקלים | חשיפה

זמן צפייה: 01:16

חשיפה: חברת הסקרים "דייקרט פולס" בייסודם של צוריאל שרון ושלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שהוא גם עד המדינה בפרשת 4000 של יו"ר האופוזיציה נתניהו, מספקת שירותי סקרים למפלגת הליכוד, כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

עד כה שולמו לחברה 300 אלף שקלים ואושרו סכומים נכבדים נוספים במידה ותעשה עבודה נוספת עד הבחירות. פילבר כזכור, חתם על הסכם עד מדינה ונתן פרשנות מקלה מאוד על דוכן העדים לנתניהו עד שהפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין ועכשיו הוא חזר לעבודתו.

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

חשוב לציין כי חברות הסקרים עובדות גם הרבה עם מפלגות ולא רק עם גופי תקשורת. אך מצד שני ניתן לתהות מה היה קורה אם העדות של פילבר במשפט הייתה כזו שקשה לנתניהו והאם גם אז הליכוד היה שוכר את שירותי החברה.

מחברת "דיירקט פולס" נמסר: "החברה פעלה בכל ארבעת מערכות הבחירות האחרונות עם מגוון גופים ומפלגות, וכך גם במערכת הבחירות הנוכחית. איננו מוסרים מידע על לקוחותינו".

נתניהו בוועדת החקירה
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, התובעת מטעם הפרקליטות יהודית תירוש, ביקשה להכריז על פילבר עד עוין. אך השופטת רבקה פרידמן פלדמן פסלה את בקשתה ואמרה: "אי אפשר לחכות עם מתן ההחלטה עד לחקירה הנגדית. ההחלטה צריכה להינתן עכשיו. אנחנו צריכים לקבל החלטה עכשיו. אנחנו מציעים שהפרקליטות תחקור אותו בדרך של חקירה נגדית ללא הכרזה עליו כעד עוין".

פילבר אמר בתגובה לבקשתה של תירוש: "אני לא רואה את עצמי כעד עוין. אני לא מתכוון לסתור את עצמי מהמשטרה. ניסיתי לדייק איזושהי נקודה. אני מאשר מה שהעדתי במשטרה גם עכשיו. אבקש מבית המשפט למשוך את תשובתי האחרונה".