המרוץ לממשלה: סמוטריץ' ממשיך להתעקש - ולדרעי מובטח פיצוי

יו"ר הציונות הדתית ממשיך להתעקש על תיק הביטחון אותו נתניהו מסרב להפקיד בידיו - או תיק האוצר אשר הובטח כבר ליו"ר ש"ס. בליכוד מנסים ללחוץ על סמוטריץ' לוותר, כאשר במקביל מציעים לדרעי את תיק הפנים עם סמכויות מורחבות

זמן צפייה: 01:57

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ממשיך גם היום (שישי) להתעקש על אחד מהתיקים הבכירים בממשלה המסתמנת, אוצר או ביטחון. יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ממשיך לסרב להפקיד את משרד הביטחון בידיי סמוטריץ', בעיקר מסיבות ביטחוניו,ת ולכן לא נותר לנתניהו אלא להציע לו את תיק האוצר - שהובטח כבר ליו"ר ש"ס אריה דרעי.

בימים האחרונים מופעל לחץ על דרעי מכיוון הליכוד לוותר על תיק האוצר, אותו הם בעצמם ביקשו ממנו לדרוש, ודרעי עדיין לא מוכן לוותר. בעקבות בך, מנסים ליצור לדרעי "חבילת פיצוי", הכוללת סמכויות נרחבות יותר במשרד הפנים, שאולי יכללו אפילו סמכויות ממשרד האוצר במידה והוא אכן יגיע בסופו של דבר לסמוטריץ', זאת לצד סמכויות שקשורות למשרד הדתות.

אריה דרעי
יו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אם מישהו מבין הצדדים יוותר בתחילת השבוע, ניתן יהיה להשביע ממשלה עד יום חמישי. אם לא תהיה הסכמה - סביר להניח שגם במרוצת השבוע הבא לא תושבע הממשלה החדשה.

הבוקר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שוחח עם נתניהו, והפציר בו להיענות לדרישת התיקים של סמוטריץ'. מעוצמה יהודית נמסר כי לדברי בן גביר, הדרישה של סמוטריץ' לתיק הביטחון היא דרישה לגיטימית שתאפשר להגשים מדיניות ימין על מלא, להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון, לאשר אלפי יחידות דיור, לעצור את הבניה בשטחי c, ולעצור את הפינויים בגבעות.

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר מעוצמה יהודית כי בהתאם להסכם שנחתם ערב הבחירות, וכהליך טכני שנועד לאפשר את הקיום הנפרד של הסיעות, תוגש לוועדת הכנסת הודעה על קיום סיעות נפרדות. בן גביר הוסיף ואמר לנתניהו כי הבלוק בינו לבין סמוטריץ' קיים, אך הוא קורא לכל הצדדים לשבת בחדר סגור עם כל הסיעות ולמצוא פתרון מהיר כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא בהקדם.