מידע כוזב והפרעה לבחירות: 3 נעצרו בחשד להפצת הודעות מטעות

על רקע הטענות של מפלגת הציונות הדתית על כך שמפלגת הבית היהודי הפיצה הודעות הקוראות להצביע למפלגתו של בן גביר עם האות ב', יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה הורים ובנם בחשד להפצת מאות אלפי הודעות SMS המטעות לכאורה את הציבור - וקוראות להצביע בקלפי למפלגה עם אות שגויה בפתק. הבית היהודי: "לא מטעמנו"

בחירות 2022
בחירות 2022 | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

על רקע הטענות של מפלגת הציונות הדתית, יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה אתמול (רביעי) שלושה בני משפחה בחשד להפצת הודעות SMS המטעות לכאורה את הציבור - וקוראות להצביע בקלפי למפלגה עם אות שגויה בפתק.

לפי החשד, במהלך יום הבחירות הופצו מאות אלפי הודעות SMS על ידי שני הורים ובנם, תושבי אזור המרכז, אשר ניהלו קמפיין בחירות לטובת מפלגה שהתמודדה בבחירות. בנוסח ההודעה נכתב "הגיע זמן בן גביר, צריך ימין חזק. הצבע ב' !!!! אנחנו על הגל. כל קול קובע! להסרה HSAR.CO.IL/RM/UXPEO".

עם קבלת התלונה, החלו חוקרי הסייבר באמצעות אמצעים טכנולוגים להתחקות אחר מפיצי ההודעה, ואתמול לאחר שאותרו - הם עוכבו כאמור לחקירה באזהרה בחשד להעברת מידע כוזב סעיף 3 לחוק המחשבים, ניסיון לקבלת דבר במרמה והפרעה לבחירות 197 לחוק העונשין. בתום החקירה שוחררו השלושה בתנאים מגבילים.

שרת הפנים איילת שקד
מתחת לאחוז החסימה גם בסקר האחרון. שרת הפנים איילת שקד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיש תלונה במשטרה נגד איילת שקד וכן עתירה דחופה נגדה לוועדת הבחירות. בן גביר מסר: "איילת שקד מנסה בשארית כוחותיה לפגוע בגוש הימין - ומפיצה כעת הודעות פייק לפיו פתק הבחירות של עוצמה יהודית הוא הפתק שלה. זהו שקר מוחלט, פתק ההצבעה של הציונות הדתית-עוצמה יהודית הוא ט'. שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומנסה להפיל את הימין, כפי שעשתה בשנה האחרונה".

ח''כ איתמר בן גביר
לא מאמינים שהתמתן. ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תגובת הבית היהודי: "נבהיר כי ההודעות מטעם V22, אשר עולה מהן כי מי שרוצה להצביע לבן גביר שיצביע ב' - אינן מטעם הבית היהודי".